تغییرات گسترده در دفتر پادشاهی عربستان

تغییرات گسترده در دفتر پادشاهی عربستان
شنبه 9 شهريور 1398 - 01:34

ملک سلمان طی دستوراتی دست به تغییرات و عزل و نصب‌های جدید در دفتر پادشاهی و دیگر دستگاه‎های این کشور زده است.

العالم-عربستان

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان روز جمعه طی دستوراتی انتصاب و عزل‌های جدیدی را اعلام کرد.

بر اساس دستور سلمان بن عبدالعزیز، «فهد بن محمد العیسی» به عنوان رئیس دیوان پادشاهی منصوب شد و پست وی هم رتبه وزیر به شمار می‌آید.

همچنین وی «بن علی العقلاء» معاون دیوان پادشاهی را از سمت خود برکنار کرد.

پادشاه عربستان همچنین طی دستوری دستور تشکیل وزارت خانه جدید را صادر کرد. بر اساس این دستور، وزارت صنایع و معادن از وزارت انرژی جدا شد و «بندر بن ابراهیم الخریف» وزیر این وزارتخانه جدید منصوب شد.

این وزارتخانه فعالیت خود را از سال مالی 2020 آغاز خواهد کرد و تا آن زمان مسئولیت‌هایش توسط وزارت انرژی به پیش می‌رود.

همچنین بر اساس فرمان پادشاه عربستان «خالد بن عبدالمحسن المحیسن» و «عقلاء بن علی العقلاء» معاون رئیس دربار سلطنتی و «تماضر بنت یوسف الرماح» از معاونت وزارت کار و توسعه اجتماعی و «خلیل بن مصلح الثقفی» نیز از رئیس کل ستاد کل سازمان هواشناسی و محیط زیست سعودی برکنار شدند.

در این حکم همچنین «ستاد توسعه ریاض» به «ستاد پادشاهی ریاض» تغییر نام یافت و وزارتی به نام «وزارت صنعت و ثروت زیرزمینی» تأسیس شد و «دیوان نظارت» به «دیوان کل حسابرسی» تغییر نام یافت.

بر اساس فرمان سلمان بن عبدالعزیز «ستاد داده و هوش مصنوعی عربستان» که مستقیم زیر نظر رئیس هیات وزیران قرار دارد، تأسیس شد.

این حکم حکومتی همچنین مرکزی به نام «مرکز ملی هوش مصنوعی» و کتابخانه ای با نام «کتابخانه مدیریت داده ملی» که به لحاظ ساختاری با ستاد داده و هوش مصنوعی سعودی مرتبط است، تأسیس شد.

همچنین وزارت انرژی، صنعت و ثروت های زیرزمینی به وزارت انرژی تغییر نام داد و وزارت دیگری به نام "صنعت و منابع زیرزمینی" تأسیس شد.

پربیننده ترین خبرها