تظاهرات الجزائری‌ها در اعتراض به دعوت فرمانده ارتش برای برگزاری انتخابات

تظاهرات الجزائری‌ها در اعتراض به دعوت فرمانده ارتش برای برگزاری انتخابات
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 11:53

مردم الجزائر در اعتراض به دعوت «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، تظاهرات کردند.

العالم - آفریقا

مردم الجزائر روز سه‌شنبه(دیروز) با برگزاری تظاهراتی، اعتراض خود را به دعوت احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک ارتش در خصوص برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در روز ۱۵ سپتامبر(۲۴ شهریور) اعلام کردند.

تظاهرات‌کنندگان به سمت مقر پارلمان راهپیمایی کرده و با سر دادن شعارهایی با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت کردند.

نیروهای امنیتی نیز ساختمان پارلمان را محاصره کرده و معترضان را مجبور به ترک مکان تظاهرات کردند.

طبق گزارش شبکه سعودی«العربیه»، روز دوشنبه احمد قاید صالح از کمیته عالی انتخابات خواسته بود که با صدور بیانیه رسمی روز ۱۵ سپتامبر(۲۴ شهریور) را زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کند.

از سوی دیگر «سلیمان شنین» رئیس «المجلس الشعبی الوطنی»(شورای ملی مردمی) زیر مجموعه پارلمان الجزائر، روز سه‌شنبه خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از پایان سال جاری میلادی شد.

حال آنکه مردم الجزائر روز جمعه نیز با برگزاری تظاهراتی خواستار آن شدند که پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» از قدرت برکنار شوند.

از زمان استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» در تاریخ ۲ آوریل گذشته که تحت فشار افکار عمومی صورت گرفت، مردم الجزائر خواهان برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از جمله «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور انتقالی، «نورالدین بدوی» و «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک هستند.

پیش از این قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری چهارم جولای برگزار شود اما به دلیل آنکه هیچ کس برای این انتخابات نامزد نشد، این انتخابات به زمان دیگری موکول شد و دوره ریاست‌جمهوری بن صالح نیز تمدید شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها