سانفرانسیسکو، مهم‌ترین لابی سلاح در آمریکا را یک سازمان تروریستی خواند

سانفرانسیسکو، مهم‌ترین لابی سلاح در آمریکا را یک سازمان تروریستی خواند
پنج‌شنبه 14 شهريور 1398 - 08:45

پس از تیراندازی‌های پی در پی در آمریکا، هیأت نظارت بر سانفرانسیسکو، با تصویب قطعنامه‌ای، انجمن ملی سلاح را که یک نهاد بسیار مؤثر لابی سلاح در آمریکا است، بعنوان یک «سازمان تروریستی داخلی» معرفی کرد.

العالم - آمریکا

در پی افزایش تیراندازی‌‌های جمعی در سراسر آمریکا و کشته شدن تعداد زیادی در حوادث مرتبط با خشونت سلاح در ایالات متحده آمریکا، شورای شهر سانفرانسیکو، با تصویب قطعنامه‌ای، «انجمن ملی سلاح» (NRA) را بعنوان یک «سازمان تروریستی داخلی» معرفی کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد، طبق این قطعنامه که روز سه‌شنبه هفته جاری به تصویب درآمده است، این نهاد حامی حقوق سلاح در آمریکا یک سازمان تروریستی است و از دیگر شهرها و نهادهای دولتی نیز درخواست می‌کند که این سازمان را بعنوان یک سازمان تروریستی داخلی معرفی کنند.

طبق این گزارش، علیرغم آنکه این قطعنامه از قدرت قانونی برخوردار نیست اما تأکید دارد که انجمن ملی سلاح از «ثروت چشمگیر و قدرت سازمانی خود برای ترویج مالکیت سلاح بهره‌برداری می‌کند و صاحبان سلاح را به انجام اعمال خشونت‌بار ترغیب می‌کند».

در متن این قطعنامه اینگونه نوشته شده است: «تمامی کشورها، مردم خشن و نفرت‌انگیز دارند اما قطعاً ما به این افراد دسترسی ساده به سلاح‌های تهاجمی می‌دهیم و این تا حد زیادی به واسطه نفوذ انجمن ملی سلاح است».

«کاترین استفانی» ناظر منطقه دو سانفرانسیسکو که نویسنده قطعنامه مذکور است، انجمن ملی سلاح را متهم کرد که در پی تیراندازی‌های جمعی در «دیتون» ایالت «اوهایو» و «ال پاسو» ایالت تگزاس که در طول یک هفته در ماه آگوست انجام گرفت و تعداد قربانیان زیادی برجای گذاشت، هیچ گونه اقدامی انجام ندادند.

انجمن ملی سلاح در آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای به این اقدام شورای شهر سانفرانسیسکو واکنش نشان دادند و اعلام کردند که قانونگذاران با چنین اقداماتی، مردم آمریکا را از موضوعات حقیقی که سانفرانسیسکو با آن مواجه است منحرف می‌کنند.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، شورای شهر سانفرانسیسکو در اختیار دموکرات‌ها است و اعضای این حزب، عملکرد انجمن ملی اسلحه را عامل افزایش تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا می‌دانند.

در قطعنامه شورای شهر سانفرانسیسکو، شهرداری این شهر موظف شده است که از معامله با شرکت‌های طرف قرارداد با انجمن ملی سلاح آمریکا خودداری شود.

گرچه تعداد زیادی در حوادث مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرت دارد که حتی کنگره هم توانایی مقابله با آن را ندارد و قوانینی تاکنون برای کنترل حمل سلاح در این کشور تصویب و اجرا نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها