رسوایی اخلاقی، نخست وزیر نیوزیلند را به عذرخواهی واداشت

رسوایی اخلاقی، نخست وزیر نیوزیلند را به عذرخواهی واداشت
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 18:32

جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در پی انتشار گزارش هایی در مورد رسوایی اخلاقی یکی از اعضای حزب حاکم (کارگر) با استعفای رئیس حزب موافقت نموده و از قربانی این حادثه عذرخواهی کرد.

العالم ـ اروپا

شبکه خبری نیوزیلندی استاف به نقل از جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند گزارش داد: ادعاهای حقوقی مطرح شده علیه یکی از کارکنان هم حزبی اش بسیار نگران کننده است.

آردن نخست وزیر نیوزیلند روز چهارشنبه در گفت وگو با رسانه ها گزارش داد که نایجل هاورث رئیس حزب کارگر پس از انتشار جزئیات تعرض به یک جوان 19 استعفا کرد که وی با این استعفا موافقت کرده و دستور پیگیری این پرونده را صادر کرده است.

وی گفت: در 48 ساعت گذشته ، گزارش های بسیار ناراحت کننده ای در مورد این رسوایی را مطلع شده و در پی آن از قربانی این پرونده عذرخواهی کرده و خواستار دیدار با وی شده است.

قربانی این پرونده مدعی شده که توسط یکی از اعضای حزب حاکم (کارگر) در سال 2018 مورد تعرض جنسی قرار گرفته اما این حزب به رغم گزارش وی با پیگیری موضوع موافقت نکرده و 6 شکایت در مورد مسائل غیراخلاقی عضو حزب را نادیده گرفته است.

آردرن نخست وزیر با بیان اینکه نیوزیلند با بحران اخلاقی روبه روست گفت: برای نخستین بار است که گزارش تعرض عضو حزب را دریافت کرده و بلافاصله پس از دریافت این گزارش ها دستور پیگیری در مورد این پرونده را صادر کرده است.

استعفای رئیس حزب کارگر امروز در حالی رخ داد که وی پیشتر ادعاهای اخلاقی علیه یکی از کارکنان این حزب را رد کرده بود.

آردرن گفت که در مورد گلایه های متعدد از نحوه برخورد با این پرونده از شاکی عذر خواسته است. وی وعده داد که این موضوع به طور کامل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا بنابر گزارش رسانه های نیوزیلندی، برای نخستین بار نیست که حزب دولت حاکم در نیوزیلند متهم به غفلت در مورد یک رسوایی اخلاقی در این کشور می شود. درسال گذشته نیز گزارشی از رسوایی اخلاقی یکی دیگر از اعضای این حزب در کمپ تابستانی منتشر شد.

گسترش فساد اخلاقی در دو کشور استرالیا و نیوزیلند به یکی از مهمترین معضلات اجتماعی و چالش های اصلی دولت های این دو همسایه تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها