18 کنشگر محیط‌ زیست در لندن بازداشت شدند

18 کنشگر محیط‌ زیست در لندن بازداشت شدند
شنبه 23 شهريور 1398 - 15:38

پلیس لندن روز شنبه اعلام کرد، 18 کنشگر محیط‌ زیست که قصد ایجاد اختلال در فرودگاه بین‌المللی هیترو را داشتند، بازداشت شدند.

العالم ـ اروپا

یک سخنگوی متروپلیتین پلیس اعلام کرد از این افراد پنج تن همچنان در بازداشت و بقیه به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

به گفته پلیس افراد دستگیر شده بین ۱۹ تا ۶۹ سال سن دارند.

اعضاء گروه موسوم به «هیترو پاز» قصد دارند تا با پرواز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)، در فعالیت بزرگترین فرودگاه انگلیس اختلال ایجاد کرده و به این ترتیب اعتراض خود را به بحران آب و هوا به نمایش بگذارند.

این گروه، شاخه ای از گروه «قیام علیه انقراض» است که چند ماه پیش با برگزاری تجمعات اعتراضی تردد در پایتخت انگلیس را فلج کردند.

کنشگران در بیانه‌ای اعلام کرده‌اند: پهپادهای ما در مسیر خطوط هواپیما پرواز نمی‌کنند و به کسی آسیبی نخواهد زد، اما معتقدیم که مقام های فرودگاه تمام پروازها را زمین‌گیر خواهند کرد.

به گزارش رسانه های انگلیس، پلیس از روز گذشته با دستکاری چراغ های راهنما در اطراف منطقه هیترو، ترافیک ایجاد کرده تا کنشگران خود را به محل قرار نرسانند.

همچنین شمار زیادی از ماموران پلیس در اطراف فرودگاه مستقر شدند تا با هرگونه تجمع اعتراضی برخورد کنند.

پلیس لندن تا روز یکشنبه دستور دارد تا از برگزاری تجمعات اعتراضی و «اقدامات مجرمانه که امنیت فرودگاه را به مخاطره می اندازد جلوگیری کند».

به گزارش ایرنا بنابر گزارش رسانه های انگلیس، در توئیتر گروه «هیترو پاوز» آمده است: «روجر هالام» یکی از موسسان «قیام علیه انقراض» قصد دارد تا امروز (شنبه) پهپادی را در نزدیکی فرودگاه به پرواز آورد.

با این حال «لورانس تیلور» معاون پلیس لندن می گوید: ما به روشنی اعلام می کنیم که به پرواز درآوردن پهپاد، غیر قانونی و جرم محسوب می شود. بنابراین هرکس در محدوده نزدیک به فرودگاه پهپادی را به پرواز درآورد بازداشت می شود.

فرودگاه هیترو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به حل بحران آب و هوایی از طریق تعامل و گفت وگو میان نهادهای ذیربط متعهد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها