تحلیل روز/

جنگ سایبری؛ مرحله جدیدی در رویارویی با اشغالگران صهیونیستی

جنگ سایبری؛ مرحله جدیدی در رویارویی با اشغالگران صهیونیستی
يکشنبه 21 مهر 1398 - 14:15

پشت هر ترور و به دنبال شلیک هر گلوله باروت؛ خبرهایی است که از  راه های مختلف به پرونده افسران اطلاعاتی ارتش صهیونیستی  می رسد تا با استفاده از این سرنخ ها؛  طعمه های  خود  را شکار کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

از آن جایی که عصر، عصر اینترنت و دنیای مجازی است ؛ جنگ اطلاعات شکل پیچیده ای به خود گرفته است به ویژه در منطقه محاصره شده نوار غزه ، نهادهای امنیتی با توجه به محاصره و منع دستیابی بر تکنولوژی و ورود بسیاری از دستگاههای دقیق و پیشرفته کشف و شناسایی ، از کمترین امکانات برخوردار هستند از همین رو گروه های مقاومت، مرحله اول کمپین "آگاهی بخشی به جامعه "را کلید زدند تا بدین ترتیب مردم را نسبت به دادن اطلاعات به اشغالگران آگاه کنند، لذا نشستی پشت درهای بسته با خبرنگاران و بدون دوربین و با حضور "ایمن نوفل" مسئول اطلاعات نظامی گردان های القسام برگزار کردند.

در این دیدار که سه ساعت بی وقفه ادامه داشت "نوفل" برخی نکات مهم درباره روش های اشغالگران در جذب مزدور برای دست یافتن به اطلاعات را بیان کرد که مهم ترین روش نیز جمعیت های خیریه دروغینی و صفحات مشکوک در اینترنت با اسامی مستعار است که با شهروندان روابط اجتماعی برقرار می کند تا بتواند اطلاعاتی به دست آورد و مردم نیز نمی دانند در نهایت به نفع موساد اسرائیل است. این اطلاعات اگر چه به نظر ساده است و درباره اسامی یا مشکلات ،مهم ترین نیازها و روش امرار معاش همسایگان است اما اگر همین اطلاعات به ظاهر ساده در جریان فرایند اطلاعاتی قرار بگیرد، با ارزش می شود.

نوفل فرمانده گردان های القسام گفت: تیم ویژه ی از اشغالگران صهیونیستی پاییز سال 2018 برای اطلاع یافتن از توان و امکانات نیروهای مقاومت و جمع آوری اطلاعات و ترور برخی از فرماندهان وارد غزه شدند که یگان هایی از گردان های القسام در ایست خان یونس آنان را شناسایی کرده و با آنان درگیر شدند. این افراد پیش از شناسایی و درگیری و کشته شدن افسر مسئول آنان؛ به مدت 40 دقیقه با نیروهای القسام در حال بحث و مجادله بودند.

ایمن نوفل گفت: قدرت بحث و مجادله برای این مدت طولانی؛ بیانگر حجم اطلاعات اشغالگران از منطقه غزه است که این مساله مستلزم احتیاط و هوشیاری در برخورد با این اسامی توهمی درپایگاه های اجتماعی و هم چنین نهادهای مرتبط با شهروندان با عنوان امدادرسانی بهداشتی و اقتصادی است.

اما روش دوم تلاش برای هم نشین کردن شهروندان هنگام سفر و عبور از گذرگاه بیت حانون (اریز) و نشستن با فردی است که خود را مسئول هماهنگی می داند که البته افسر اطلاعات نظامی است و با سوء استفاده از وضعیت آنان و نیاز برای درمان و کار؛ در صدد جذب مزدور است و خطرناک تر ازآن تلاش برای ایجاد روابط با شهروندان و شخصیت های فلسطینی مهم است تا آنها را قانع کند که شاید رابطه فلسطینیان و اسرائیلیان قانونی باشد که اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت نسبت بدان هشدار داده است.

علیرغم اهتمام و توجه اشغالگران به جذب مزدوران، اما آنها نتوانستند این مساله را به پدیده تبدیل کنند، بلکه مواردی انگشت شمار است که جامعه آن را طرد می کند و خانواده ها و نهادها و همه محافل اجتماعی دست خود را در دست نهادهای امنیتی و گروه های مقاومت گذاشته اند تا با این کمپین؛ شهروندان را نسبت به خطراتی که آینده آنان را تهدید می کند آگاه کنند.

إسراء البحيصي

پربیننده ترین خبرها