تیم دیپلماتیک آمریکا از سوریه خارج شد

تیم دیپلماتیک آمریکا از سوریه خارج شد
دوشنبه 22 مهر 1398 - 14:25

یکی از مقامات آمریکایی با بیان اینکه نظامیان آمریکایی همچنان در سوریه هستند، گفت که یک تیم دیپلماتیک آمریکا شمال شرقی سوریه را ترک کرده است.

العالم - آمریکا

یک روز بعد از آنکه واشنگتن طرح خروج یک هزار نظامی این کشور از شمال سوریه را اعلام کرد، یکی از مقامات آمریکایی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یک تیم دیپلماتیک آمریکا که بر روی «پروژه‌های ثبات‌بخشی» در شمال سوریه فعالیت داشت، این کشور غرب آسیا را ترک کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی گفت که نظامیان این کشور همچنان در سوریه هستند، اما مراحل اولیه خروج نظامیان آمریکایی از این کشور آغاز شده است. وی البته جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

دو تن از مقامات آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که واشنگتن در حال بررسی طرح خروج گروهی از نظامیان آمریکایی از شمال سوریه طی روزهای آینده است.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز روز یکشنبه اعلام کرد که صدها نیروی نظامی این کشور از مواضع خود در شمال سوریه عقب‌نشینی می‌کنند.

هفته گذشته ترامپ بعد از مکالمه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که ارتش آمریکا در آستانه عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، این مناطق را ترک می‌کند. بر اساس توافق صورت‌گرفته میان واشنگتن و آنکارا، قرار است ترکیه در ازای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، نگهداری چند هزار اسیر داعشی را که در حال حاضر در اختیار شبه نظامیان کرد هستند، بر عهده بگیرد.

نیروهای نظامی ترکیه و تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از روز چهارشنبه (۱۷ مهر ماه) عملیات خود را در شمال و شمال شرق سوریه آغاز کردند و همچنان به تجاوز خود ادامه می‌دهند.

از طرف دیگر، کردها تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از شمال سوریه را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند. روز گذشته، دولت سوریه موافقت کرد که برای دفع حملات ترکیه به کردها کمک کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها