فلسطینی ها در عربستان و "اسرائیل" زندانی هستند، فقط زندانبان فرق می کند!

فلسطینی ها در عربستان و
پنج‌شنبه 25 مهر 1398 - 11:16

فلسطینی ها به عربستان رفتند تا در آن جا با کرامت و شرافت کار کنند، اما درب های زندان های این کشور به روی آن ها گشوده شد، همان طور که درب های زندان های اسرائیل به روی آن ها باز شده بود.

العالم کشکول

همان شرایط و همان درد و رنج و سختی ها و همان شکنجه ها ، تنها فرقش این بود که زندانبان فرق می کرد و این، وضعیت بعضی فلسطینی هاست که در عربستان در زندان به سر می برند.

مدت طولانی از ناپدید شدن آن ها می گذرد، و گروه های فلسطنیی از جمله جنبش حماس امیدوار هستند تا این قضیه حل و فصل شود و بازداشت شدگان آزاد شوند، اما فایده ای ندارد.

اما خانواده های بازداشت شدگان مجبور شدند که با برگزاری تجمع اعتراض آمیز مقابل مقر کمیته بین المللی صلیب سرخ، اعتراض خود را به بازداشت فلسطینی ها در عربستان اعلام کنند.

تجمع کنندگان از سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان خواستند که همه فرزندان آنان را از زندان " ذهبان" آزاد کند.

این بازداشت شدگان، بیش از 6 ماه است که بدون هیچ اتهامی یا بدون معرفی شدن به دستگاه قضائی، در زندان های عربستان به سر می برند.

از جمله این بازداشت شدگان در عربستان، نماینده حماس در عربستان به نام محمد صالح الخضری (81 ساله) و پسرش هانی هستند که تا کنون هیچ اتهامی به آنان وارد نشده است، ولی در زندان به سر می برند.

" محمد عبدالمجید الخضری" گفت مقامات سعودی برادر و پسر وی را در سلول انفرادی در داخل زندان زهبان گذاشته اند و وی در دوران بازداشت، دچار عارضه جسمی و در پی آن به یکی از بیمارستان های مکه مکرمه منتقل شد و سپس وی را به زندان منتقل کردند.

اما کمیته ملی دفاع از بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان در بیانیه ای که دیروز چهارشنبه منتشر شد، از مقامات سعودی خواست تا این زندانیان را از زندان آزاد کنند و به سیاست قرار دادن زندانیان در سلول های انفرادی و شکنجه در زندان ها پایان دهند.

به نظر می رسد که دفاع از قضیه فلسطین، در زمان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به اتهام تبدیل شده است که فقط متوجه فلسطینی ها نیست.

"عبدالله العوده" فرزند "سلمان العوده" مُبلغ سعودی روز دوشنبه از بازداشت عبدالعزیز عوده از سوی مقامات سعودی به علت نوشتن توئیت هایی در حمایت از قضیه فلسطین و انتقاد از عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل خبر داد.

مساله قابل توجه این است که همه افراط گری های مقامات آل سعود علیه فلسطینی ها و نیز علیه عربستانی هایی که با آن ها ابراز همبستگی می کنند، با سهل انگاری و حتی تشویق آشکار عادی سازی آشکار برخی سعودی ها با رژیم صهیونیستی روبرو می شود ، بدون اینکه با هیچ بازخواست یا انتقادی مواجه شوند.

به نظر می رسد که ولیعهد سعودی درب های عربستان را به روی همه ناهنجاری ها و رفتارها ی ناپسند آمریکایی و غربی و حتی صهیونیستی به بهانه تفریح باز کرده، درحالیکه ، درب های زندان هایش را به روی افراد شرافتمند باز کرده است و با این کار، به طور مجانی به آمریکایی ها و غربی ها و نیز صهیونیست ها خدمت می کند.

پربیننده ترین خبرها