فرماندهی عملیات مشترک عراق:

توافقی برای ماندن نظامیان آمریکایی در عراق وجود ندارد

توافقی برای ماندن نظامیان آمریکایی در عراق وجود ندارد
سه شنبه 30 مهر 1398 - 13:35

فرماندهی عملیات مشترک عراق با تایید اینکه به نیروهای آمریکایی که از سوریه عقب نشینی کرده‌اند اجازه ورود به منطقه کردستان عراق داده شده است، گفت هیچ موافقتی برای ماندن نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز سه شنبه تأیید کرد که به نیروهای آمریکایی که از سوریه عقب نشینی کرده‌اند اجازه ورود به منطقه کردستان عراق داده شده تا از آنجا هم به خارج عراق منتقل شوند.

به گزارش وبگاه خبری «السومریه نیوز»، در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: برخی رسانه‌ها و آژانس‌های خبری اظهاراتی را درباره عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه به سمت عراق منتشر می‌کنند همه نیروهای آمریکایی که از سوریه عقب نشینی کرده‌اند اجازه ورود به منطقه کردستان عراق را دریافت کرده‌اند تا سپس به خارج عراق منتقل شوند.

در این بیانیه تاکید شده است: هیچ موافقتی برای ماندن این نیروها در داخل عراق وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه گزارش داد نظامیان آمریکایی از طریق گذرگاه مرزی سحیله در استان دهوک در منطقه کردستان عراق وارد خاک این کشور شدند.

این خبرگزاری اعلام کرد در چارچوب عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه بیش از ۱۰۰ خودروی زرهی از گذرگاه مرزی سحیله در استان دهوک واقع در شمال عراق وارد این کشور شده اند.

با پیشروی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه، آمریکا درحال خارج کردن نیروهایش از این ناحیه است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت: نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه در مرحله نخست به مناطق دیگر منتقل می‌شوند اما در پایان به آمریکا باز خواهند گشت.آمریکا هرگز قول نداده که ۴۰۰ سال در سوریه بماند تا از کُردها حمایت کند.

وی درعین حال افزود: واشنگتن تعداد اندکی از نظامیان خود را در سوریه و در نزدیکی مرز اردن باقی خواهد گذاشت.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها