با وجود قتل خاشقچی،

هیأت عالی‌رتبه آمریکا در «داووس صحرا» شرکت می‌کند

هیأت عالی‌رتبه آمریکا در «داووس صحرا» شرکت می‌کند
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 12:51

طبق گزارش منابع آمریکایی، «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ به همراه هیات آمریکایی در نشست هفته آینده موسوم به «داووس صحرا» در هتل «ریتز کارلتون» ریاض شرکت می‌کنند.

العالم - عربستان سعودی

هیأت پنج نفره دولت آمریکا شامل داماد رئیس‌جمهور و وزرای انرژی و خزانه‌داری این کشور در نشست هفته آینده عربستان سعودی در هتل‌ «ریتز کارلتون» ریاض شرکت می‌کنند.

به نوشته پایگاه «هالیوود ریپورتر»، با وجود آنکه بسیاری از رسانه‌های بزرگ آمریکا امسال هم به دلیل قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، در عربستان سعودی موسوم به «داووس صحرا» شرکت نمی‌کنند، اما هیأت عالی رتبه دولت آمریکا در این نشست شرکت خواهد کرد.

طبق گزارش رسانه‌های غربی، قرار است نشست امسال داووس صحرا ۲۹ تا ۳۱ اکتبر (هفتم تا نهم آبان ماه) در هتل «ریتز کارلتون» ریاض برگزار شود. این هتل در جریان کارزار ادعایی سال ۱۳۹۶ ولی‌عهد عربستان سعودی برای «مقابله با فساد» بسیار سر زبان‌ها افتاد و جنجال‌ آفرین شده بود.

در نتیجه این کارزار، برخی از شاهزاده‌های مطرح از قبیل «متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز» پسر شاه سابق و «ولیل بن طلال» میلیاردر سعودی به اتهام فساد اقتصادی بازداشت و در هتل ریتز کارلتون شکنجه و زندانی شده بودند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، علاوه بر «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا، «براین هوک» نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران، «ریک پری» وزیر انرژی و «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس داووس صحرا شرکت می‌کنند. «آویو برکوویتز» مشاور کوشنر هم به این کنفرانس می‌رود.

گفته می‌شود که جرد کوشنر قرار است بعد از اتمام سفر هیأت اعزامی آمریکا به رژیم صهیونیستی، خود را به ریاض و این کنفرانس عربستان سعودی برساند.

کنفرانس هفته آینده داووس صحرا در حالی برگزار می‌شود که سال گذشته بسیاری از رسانه‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکایی در اعتراض به قتل خاشقچی این کنفرانس را تحریم کردند.

به نوشته هالیوود ریپورتر، شبکه‌ «فاکس‌نیوز»، «سی‌ان‌ان»، «بلومبرگ»، روزنامه «نیویورک تایمز» و «فایننشال تایمز» اعلام کرده‌اند که در نشست امسال داووس صحرا نقشی ایفا نکرده و نماینده‌ای به این کنفرانس اعزام نخواهند کرد.

حضور داماد دونالد ترامپ در نشست هفته آینده به میزبانی عربستان سعودی در ریاض در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا اخیرا موافقت خود را برای اعزام نظامیان بیشتر به عربستان سعودی اعلام کرده است؛ توافقی که به گفته ترامپ، «سعودی‌ها دارند پولش را می‌دهند».

فارس

پربیننده ترین خبرها