عبدالمهدی: مطالبات ملت خود را می‌شنویم و برای پاسخگویی به آن تلاش می‌کنیم

عبدالمهدی: مطالبات ملت خود را می‌شنویم و برای پاسخگویی به آن تلاش می‌کنیم
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 17:28

نخست وزیر عراق با اشاره به تلاش دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردمی، تأکید کرد که این کشور همچنان به مبارزه با داعش ادامه خواهد داد.

العالم - عراق

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق تأکید کرد که شهدا چراغ راه امت و رهبران آنان هستند؛ کسانی که از ملت و میهن خود دفاع می‌کنند.

عبدالمهدی در جریان مراسم تشییع پیکر «علی اللامی» فرمانده لشکر چهارم پلیس فدرال عراق گفت که امروز عراق یکی از شهدای قهرمان خود را تشییع می‌کند؛ شهدایی که زندگی خود را در راه مبارزه با داعش و تروریسم دادند.

دفتر عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عراق با وجود تمام دشواری‌ها، همچنان به مبازه با گروه تروریستی و مقابله با این چالش بزرگ ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به تظاهرات مردمی در عراق، تصریح کرد که «ما مطالبات ملت خود را می‌شنویم و برای پاسخگویی به آنها، تلاش می‌کنیم».

نخست وزیر عراق با بیان اینکه داعش همچنان دست به اقدامات تروریستی می‌زند، خاطر نشان کرد، داعش فعالیت خود را افزایش داده و این مسئله، با تحولات منطقه و رخدادهای سوریه همزمان شده است.

منظور وی انتقال شماری از عناصر داعش از سوریه به عراق است که در نتیجه عملیات ترکیه در شمال سوریه صورت گرفت. البته نظامیان آمریکایی نیز بخشی از عناصر داعش را از سوریه به عراق انتقال دادند.

نخست وزیر عراق در واکنش به حضور نیروهای آمریکایی در این کشور گفت: دولت به نیروهای آمریکایی که از سوریه عقب نشینی کردند، اجازه نداده است که در خاک عراق بمانند.

عبدالمهدی این تحولات را چالش و تهدیدی برای نیروهای امنیتی عراق اعلام و تأکید کرد که دولتمردان عراق، اشتباهات خود را تصحیح خواهند کرد.

وی با بیان اینکه «با قدرت در کنار نیروهایمان در ارتش، پلیس و پیشمرگه هستیم»، از همه گروههای سیاسی خواست که برای حل این مشکلات تلاش کنند و به عملکرد سه قوه عراق احترام بگذارند.

اللامی روز گذشته در حال انجام مأموریت شناسایی در منطقه «الحوایج» در سامرا بود و در پی یک انفجار کشته شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها