حجم نیروها و تجهیزات زرهی عربستان در یمن چقدر است؟

حجم نیروها و تجهیزات زرهی عربستان در یمن چقدر است؟
دوشنبه 6 آبان 1398 - 13:23

وبگاه خبری الجزیره در پنجمین سال جنگ عربستان علیه یمن و به دنبال بازگشت فرماندهی نیروهای ائتلاف در عدن از امارات به عربستان، برآوردی از حجم نیروها و تجهیزات زرهی عربستان در یمن منتشر کرد.

العالم - یمن

وبگاه خبری الجزیره نوشت: با اعلام خبر بازاستقرار نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در عدن و بازگشت فرماندهی این نیروها از دست امارات به عربستان، گزارشی از میزان نیرو و ادوات نظامیان سعودی و محل استقرار آنها در یمن منتشر کرد.

۱۰۰ فروند جنگنده

عربستان عملیات نظامی خود علیه یمن را در سال ۲۰۱۵ با نام «طوفان قاطعیت» و با یکصد فروند جنگنده و هزاران سرباز و به منظور کمک به دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» برای مقابله با انقلابیون یمن آغاز کرد.

۴۰ درصد کودک سرباز

بهانه ریاض، حفاظت از مرزهای جنوبی عربستان در برابر حملات یمن بود و از همین رو ده‌ها هزار نفر از نیروهای سودانی و همچنین مزدورانی را از یمن به خدمت گرفت که بر اساس گزارش‌ها چهل درصد از آنها کودک سرباز هستند.

۳۰ بالگرد آپاچی

پس از گذشت هفت ماه از همان سال ۲۰۱۵ یعنی در ماه سپتامبر، عربستان ۳۰ فروند هواپیمای آپاچی و خودروهای زرهی پیشرفته در پایگاه هوایی العند و مأرب برای پشتیبانی از حمله نظامی خود به یمن فرستاد.

۱۰ هزار سرباز

بیش از ده هزار سرباز که بیشترشان سعودی و اماراتی بودند ریاض را در حمله نظامی به یمن یاری کردند.

فرودگاه مأرب

نیروهای سعودی در چندین پایگاه نظامی از جمله «مأرب» تقسیم شدند. یعنی در فرودگاه مأرب و پادگان «صافر» مستقر شدند.

استان المهره

در شرق یمن ریاض نیروهای خود را در دو پایگاه دربندر «نشطون» و فرودگاه «الغیظه» استان المهره و همچنین در پادگان «سیئون» در صحرای حضرموت منتشر کرد.

استان حجه

صدها نظامی در پادگانی در منطقه میدی و حرض در استان حجه در غرب یمن در مرز با نجران مستقر شدند.

استان صعده

صدها نظامی در الظاهر، شدا و الملاحیظ در صعده در شمال یمن حضور دارند. جایی که با نجران، جازان و عسیر در خاک عربستان هم مرز است.

پایگاه‌هایی در عدن، سقطری و لحج

در جنوب بمن هم عربستان یک پایگاه نظامی در عدن ایجاد کرد و همچنین افسران و نظامیانی را که به عنوان نیروی وظیفه شناخته شدند در پایگاهی نظامی در جزیره «سقطری» و پایگاه هوایی العند در استان لحج مستقر کرد.

پادگان‌های الخوخه، المخا و میون

نیروهای سعودی اخیرا هم دو پادگان را در الخوخه و المخا در جنوب الحدیده از امارات تحویل گرفتند و ده ها نظامی هم در جزیره میون در تنگه باب المندب حضور دارند.

ده‌ها میلیارد دلار خسارت

عربستان سعودی برای عملیات نظامی خود در یمن ،ده‌ها میلیارد دلار هزینه کرده است که میانگین آن دویست میلیون دلار در روز است.

فارس

پربیننده ترین خبرها