تظاهرات 80 هزار نفری اسپانیایی‌ها برای حفظ وحدت/ نه، تظاهرکنندگان به جدایی طلبان کاتالونیا/ صدور حکم حبس ۹ نفر از رهبران جدایی طلب

تظاهرات 80 هزار نفری اسپانیایی‌ها برای حفظ وحدت/ نه، تظاهرکنندگان به جدایی طلبان کاتالونیا/ صدور حکم حبس ۹ نفر از رهبران جدایی طلب
دوشنبه 6 آبان 1398 - 13:40

دهها هزار اسپانیایی با تجمع در خیابان‌های شهر بارسلون، ضمن مخالف با تظاهرات جنبش جدایی‌طلبان کاتالونیا، حمایت خود را از حفظ وحدت در کشور ابراز کردند.

العالم ـ اروپا

به گزارش مجله تایم، پلیس بارسلون شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی روز گذشته (یکشنبه) را ۸۰ هزار نفر اعلام کرد که بسیاری از آنها پرچم اسپانیا و کاتالونیا را حمل می کردند.

راهپیمایی حمایت آمیز از وحدت در اسپانیا، به دنبال چندین روز تظاهرات اعتراضی از سوی جدایی طلبان کاتالان در منطقه شمال شرق اسپانیا انجام شد که در مواقعی تظاهرات جدایی طلبان به درگیری خشونت آمیز با پلیس منجر شد.

معترضان از حکم دیوان عالی اسپانیا درباره زندانی کردن ۹ نفر از رهبران جدایی طلب خشمگین هستند.

رهبران کاتالان به دوره های حبس طولانی به دلیل اقدامات غیرقانونی و تلاش ناموفق در همه پرسی جدایی کاتالونیا از اسپانیا در سال ۲۰۱۷ محکوم شده اند.

با وجودی که جدایی طلبان کاتالان در سالهای اخیر تظاهرات گسترده ای برای تحقق هدف خود به راه انداخته اند، مردم کاتالان در سایر نقاط اسپانیا عمدتا سکوت کرده اند.

نتایج نظرسنجی ها و انتخابات در سالهای اخیر نشان می دهد که وضعیت برابری بین دیدگاه های موافق و مخالف جدایی در بین جمعیت ۷.۵ میلیون نفری ساکن در منطقه ثروتمند کاتالونیا وجود دارد.

حامیان وحدت در اسپانیا می گویند جدایی طلبان سیاست های محلی را به انحصار گرفته اند و باعث اختلاف بین خانواده ها و دوستان در این منطقه شده اند.

به گزارش ایرنا، گردهمایی مسالمت آمیز روز شنبه در اسپانیا که با حضور ۳۵۰ هزار نفر از جدایی طلبان در بارسلون آغاز شد با درگیری خشونت آمیز با پلیس به پایان رسید که بر اساس گزارش مقام های بهداشتی منطقه ، در این درگیری ها ۴۴ نفر زخمی شدند که نیمی از این افراد را نیروهای پلیس تشکیل می دادند.

بحران کاتالان ها در اسپانیا موضوع اصلی انتخابات پارلمانی ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) خواهد بود که «پدرو سانچز» نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا در آن تلاش خواهد کرد، همچنان در قدرت باقی بماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها