دیدار رئیس‌جمهور سوئیس با شاه سعودی در ریاض

دیدار رئیس‌جمهور سوئیس با شاه سعودی در ریاض
دوشنبه 6 آبان 1398 - 21:58

رئیس‌جمهور سوئیس روز دوشنبه با ورود به عربستان سعودی با سلمان بن عبدالعزیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

العالم - عربستان سعودی

«اولی ماورر» رئیس‌جمهور سوئیس شب گذشته (یکشنبه) در رأس هیأتی وارد عربستان سعودی شد و امروز با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، در این دیدار طرفین فرصت‌های پیش روی همکاری دو جانبه و راههای توسعه روابط را مورد بررسی قرار دادند.

«اولی ماورر» قرار است در کنفرانس طرح «آینده سرمایه‌گذاری» که از فردا (سه‌شنبه) در ریاض به مدت دو روز برگزار می‌شود، شرکت کند. او شنبه گذشته وارد ابوظبی پایتخت امارات شد و فردا عربستان سعودی را ترک می‌کند.

رئیس‌جمهور سوئیس که کشورش حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی محسوب می‌شود، قرار است با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی نیز دیدار و گفت‌و‌گو کند.

روابط اقتصادی سوئیس و عربستان سعودی

به نوشته وبگاه سعودی «المواطن» عربستان پس از امارات دومین شریک تجاری سوئیس در سطح غرب آسیا و شمال آفریقا محسوب می‌شود.

حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۰.۳ میلیارد ریال سعودی (بالغ بر ۲.۷۴ میلیارد دلار) بود. حجم صادرات سوئیس به عربستان سعودی در حدود ۲.۸ میلیارد فرانک است. ۴۴۰ میلیون فرانک نیز از عربستان واردات دارد.

به نوشته رسانه‌های سعودی از صبح امروز وزرای تجارت، مالی و اقتصاد سعودی با حضور در محل اقامت «اولی ماورر» در خصوص همکاری‌های اقتصادی «ریاض» و «برن» با او گفت‌و‌گو کردند.

کنفرانس «آینده سرمایه‌گذاری» که از آن بعنوان سومی کنفرانس «دافوس صحرا» نیز یاد می‌شود در حالی از فردا در ریاض آغاز به کار می‌کند که دهها تاجر و مسئول از کشورهای مختلف در این کنفرانس حاضر می‌شوند.

به نوشته وبگاه عربی۲۱ عربستان سعودی تلاش می‌کند با این کنفرانس، وجهه محمد بن سلمان ولی‌عهد خود را که گفته می‌شود در قتل جمال خاشقچی دخالت دارد، ترمیم کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها