حضور الجزایری‌ها در سی وهفتمین جمعه اعتراضی

حضور الجزایری‌ها در سی وهفتمین جمعه اعتراضی
جمعه 10 آبان 1398 - 17:20

مردم الجزایر در سی وهفتمین جمعه اعتراضی خود ضمن تاکید بر تحقق مطالبات مدنی، خواستار لغو برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر از سوی ارتش این کشور شدند.

العالم- آفریقا

به گزارش روزنامه "الخبر" الجزایر، الجزایری ها امروز (جمعه) با تجمع در نقاط مختلف الجزیره پایتخت این کشور، بار دیگر علیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد تعیین شده از سوی ارتش و حضور عناصر باقیمانده از دولت «عبدالعزیز بوتفلیقه» رییس جمهوری مخلوع این کشور در دولت کنونی اعتراض کردند.

رییس ستاد مشترک ارتش الجزایر روز چهارشنبه با حضور در تلویزیون ملی الجزایر گفته بود، انتخابات ریاست جمهوری این کشور در موعد مقرر برگزار می شود.

"احمد قاید صالح" افزود، ارتش تا پایان اجرای انتخابات ریاست جمهوری همراه مردم خواهد بود و اجازه نمی دهد که اخلالگران به این روند زیان وارد کنند.

شهرهای مختلف الجزایر مانند البویره، نیله، قسنطینه و میدان "البرید" در الجزیره پایتخت این کشور امروز شاهد تجمع شمار زیادی معترض بود، معترضان در شعارهای خود، تغییرات ریشه ای در دولت کنونی، تحقق مطالبات مردمی و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

لغو برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری آن در موعدی غیر از موعد مقرر از سوی ارتش از دیگر خواسته های مهم مردم است.

انتخابات ریاست جمهوری در این کشور قرار است ۱۲ دسامبر(۲۱ آذر) برگزار شود و مخالفان می گویند که انتخابات باید سالم و بدون زدوبند صورت پذیرد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر پیشتر در ماه جولای (تیر - مرداد) به علت نبود نامزد لغو شده بود.

پربیننده ترین خبرها