پیدا شدن یک بمب دستی زیر پل السنک بغداد

پیدا شدن یک بمب دستی زیر پل السنک بغداد
جمعه 17 آبان 1398 - 15:26

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز جمعه از پیدا شدن یک بمب دستی زیر پل السنک در مرکز بغداد خبر داد.

العالم - عراق

سرلشکر «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز جمعه خبر داد، یک بمب دستی در زیر پل «السنک» در مرکز بغداد پیدا شده است.

تلویزیون العراقیه به نقل از سرلشکر خلف اعلام کرد که یک بمب دستی زیر پل السنک از سمت الرصافه پیدا شده است و مهندسان در حال تلاش برای خنثی کردن آن هستند.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، مرکز بغداد پایتخت عراق و بخصوص میدان‌های التحریر در نزدیکی پل الجمهوریه و الخلانی در نزدیک پل السنک و میدان الطیران و مناطق همجوار آن از دو هفته پیش شاهد اعتراضات بی وقفه مردم است که خواهان مجازات مفسدان و فراهم شدن فرصت‌های شغلی برای جوانانشان هستند.

رود دجله در مرکز بغداد پایتخت عراق این شهر را به دو بخش تقسیم کرده که با هفت پل به یکدیگر متصل می شود.

پل‌های الجمهوریه، السنک و الاحرار که میدان التحریر محل اصلی تجمع معترضان در بغداد را به منطقه خضرا (محل استقرار نهادهای دولتی و سفارتخانه‌های خارجی) متصل می‌کنند همچنان بسته است.

عبدالکریم خلف چند روز پیش درباره احتمال ریزش پل الجمهوریه هشدار داد و گفت: از آغاز اعتراضات در عراق شاهد آن هستیم که به صورت عمدی اقداماتی علیه این پل و در راستای تخریب آن صورت می‌گیرد.

«پل السنک» که در نزدیکی پل الجمهوریه قرار دارد و به مقر سفارت ایران نزدیک‌تر است نیز توسط نیروهای امنیتی به دلیل برخی اقدامات خرابکارانه مسدود شده است.

بعد از ظهر امروز نیز بخصوص پس از پایان نماز جمعه صدها نفر تحت تدابیر شدید امنیتی به سمت میدان التحریر بغداد حرکت کردند و این جمعیت رو به افزایش گزارش شده است.

نماینده آیت الله «سید علی سیستانی» در خطبه امروز نماز جمعه کربلا اعتراضات اخیر عراق را فرصت خوبی برای سیاسیون حاکم بر این کشور دانست تا بتوانند مطالبات شهروندان را پاسخ دهند.

صدها نفر هم در شهر الدیوانیه عراق پس از خطبه مرجعیت به سمت ساختمان شورای استانی الدیوانیه تظاهرات کردند.

به گزارش بغداد الیوم، صدها نفر از اهالی الدیوانیه به دنبال ایراد خطبه مرجعیت توسط نماینده آیت الله السیستانی در شهر کربلا که بار دیگر بر حمایت از خواسته‌های معترضان تاکید کرد به سمت شورای استانی الدیوانیه تظاهرات کردند.

یک مقام امنیتی استان الدیوانیه امروز (جمعه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی در این استان شماری متهم به ایجاد اغتشاش و آتش زدن نهادهای دولتی را بازداشت کردند.

پربیننده ترین خبرها