نظرکده/

خواسته های تظاهرکنندگان عراقی چیست؟

خواسته های تظاهرکنندگان عراقی چیست؟
شنبه 18 آبان 1398 - 18:32

تحلیلگران معقدند که خواسته های تظاهرکنندگان عراقی فردی و ناهماهنگ بوده و به همین دلیل دولت نمی تواند آن ها را مشخص کند، به ویژه اینکه هماهنگی های خاصی میان تظاهرکنندگان وجود ندارد.

العالم - نظرکده

با اینکه حمله به تظاهرکنندگان ، کار دولت نبود ، و با وجود اسنادی دال بر اینکه عناصری که به داخل تظاهرکنندگان نفوذ کرده بودند، به مردم حمله ور شدند، اما این مساله، یکی از مهم ترین موانع پیش روی آرام شدن اوضاع و یکسره کردن این قضیه از طرف دولت است.

کارشناسان سیاسی معتقدند که گروه های سیاسی بر لزوم ادامه فعالیت عادل عبدالمهدی در سمت نخست وزیری اتفاق نظر دارند و این مساله، می تواند چارچوبی برای راه حل برای بحران فعلی باشد.

از این رو، تظاهرکنندگان باید از سر دادن شعارهای بی فایده به عنوان لزوم استعفای عبدالمهدی قبل از هر اقدام دیگر پرهیز کنند و در مسیر تشکیل کمیته ای به نمایندگانی از طرف آن ها به منظور مطرح کردن خواسته هایشان با دولت حرکت کنند.

سیاستمداران عراقی تاکید کرده اند که فرصت های شغلی در عراق ، کم است و هر ساله بر تعداد افراد فاقد کار افزوده می شود، زیرا دولت قادر به یافتن کار جدید برای آنان نیست.

سیاستمداران عراقی گفته اند که افراد فاقد کار، آماده اند که شبانه روز به تظاهرات برای حل مشکلات خود ادامه دهند و این مساله ، حل بحران را پیچیده می کند.

سیاستمداران عراقی گفته اند که اکثر خواسته های تظاهرکننندگان در میدان التحریر، خواسته های فردی است و هماهنگی میان آنان به حدی نیست که دولت بتواند با آن ها ارتباط برقرار کند و همین مساله، مشکلی عمده در رساندن صدای تظاهرکنندگان به گوش دولت است.

سیاستمداران عراقی گفته اند که برخی رسانه های مرتبط با برخی طرف های داخلی و بیگانه، در تلاش برای عمیق کردن بحران یا سوق دادن آن به سمت اهدافی است که به خواسته های تظاهرکنندگان ارتباطی ندارد و دولت عراق باید این طرف ها را شناسایی کند و آن ها را به سمت تسلیم شدن در برابر رویکرد عمومی و احترام به نظم و قانون وادار کند.

نظر شما چیست؟

آیا تظاهرکنندگان، مراکز یا گروه هایی را به منظور هماهنگی هایی را برای اعلام خواسته های خود به دولت، تشکیل خواهند داد؟

مهم ترین خواسته هایی که دولت عراق باید در برآورده کردن آن به منظور آرام کردن اوضاع تعجیل کند، چه هستند؟

آیا دولت عراق به طور مستقیم برای ارتباط با تظاهرکنندگان وارد عمل خواهد شد؟

پربیننده ترین خبرها