وزیر لبنانی خواستار تشکیل دولت به دور از دیکته‌های خارجی شد

وزیر لبنانی خواستار تشکیل دولت به دور از دیکته‌های خارجی شد
دوشنبه 20 آبان 1398 - 14:41

وزیر ورزش و جوانان لبنان که از نظر حزبی وابسته به حزب‌الله است، اعلام کرد، انتظار می‌رود در روند تشکیل دولت جدید به دور از دیکته‌های خارجی تسریع شود.

العالم - لبنان

با ادامه تظاهرات در لبنان که از بیست و پنجم مهرماه آغاز شده، «سعد الحریری» نخست­وزیر در هفتم آبان استعفا کرد و رایزنی ­ها از آن زمان تا کنون برای تشکیل دولت جدید به جایی نرسیده است.

در همین ارتباط، «محمد فنیش» وزیر ورزش و جوانان لبنان که از نظر حزبی وابسته به جنبش حزب‌الله است، امروز (دوشنبه / بیست آبان) اعلام کرد: انتظار می‌رود در روند تشکیل دولت بدون دیکته‌های خارجی و سرسپردگی به فشارهای خارجی تسریع شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، فنیش ادامه داد، هر اصلاح یا تغییری بدون سازوکارهای قانون اساسی ممکن نیست و حزب‌الله همواره بر اصلاحات، مقابله با فساد و حل مشکلات حیاتی تأکید کرده است.

وی افزود: آیا این کافی است که فقط در خیابان باشیم و فریاد بزنیم یا شایسته است این اعتراض را به یک تحرک هدفدار تبدیل کنیم که خود را در بازسازی قدرت و ایجاد دولت منعکس کند؟

در همین ارتباط، «حسن فضل‌الله» نماینده فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان نیز اعلام کرد، لبنان نیازمند دولتی قادر است که بتواند با بحران‌های مالی و اقتصادی مبارزه کند؛ لبنان نیازمند همکاری همه است و هیچ کسی نمی‌تواند به تنهایی این بحران را حل کند.

قرار است «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله عصر امروز همزمان با روز شهید در لبنان به سخنرانی بپردازد و به تحولات این کشور نیز خواهد پرداخت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها