درخواست فرماندهی عملیات بغداد از معترضان در میدان «التحریر»

درخواست فرماندهی عملیات بغداد از معترضان در میدان «التحریر»
شنبه 25 آبان 1398 - 16:18

فرماندهی عملیات بغداد از معترضان در پایتخت خواست همچنان بعد مسالمت آمیز اعتراض‌های خود را حفظ کنند.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات بغداد، امروز (شنبه 16 نوامبر) با اعلام باز کردن خیابان اصلی پایتخت، از تظاهرات‌کنندگان خواست تا بعد مسالمت آمیز اعتراض‌های خود را حفظ و از اموال عمومی و خصوصی حفاظت کنند.

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد که در پایگاه خبری «بغداد الیوم»، آمده است که جاده «الطیران -الخلانی» به سوی خیابان «الجمهوریه-الشورجه» که خیابان اصلی پایتخت به شمار می‌آید، به منظور تسهیل آمد و شد شهروندان، باز شده است و ما از تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر و اطراف آن می‌خواهیم که بعد مسالمت آمیز اعتراض‌های خود را در مناطق الخلانی و السنک حفظ کنند و از اموال عمومی و خصوصی حفاظت کنند.

عراق از اول اکتبر شاهد آغاز اعتراضات خیابانی است. این اعتراضات به دلیل ایام اربعین حسینی متوقف شد اما از روز ۲۵ اکتبر از سر گرفته شد و موج دوم این اعتراض‌ها تا به امروز در بغداد و نزدیک به ده استان مرکزی و جنوبی ادامه دارد.

جمعه شب، انفجار بمب در نزدیکی میدان التحریر، چندین قربانی گرفت. برخی منابع از انفجار یک بمب دست‌ساز و کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 12 نفر خبر می‌دهند اما نهاد رسانه‌ای امنیت عراق طی بیانیه‌ای، از انفجار چهار بمب صوتی خبر داد و شمار قربانیان را یک کشته و شانزده زخمی اعلام کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها