پوتین: فعالیت‌های موشکی آمریکا و ناتو نگران‌کننده است

پوتین: فعالیت‌های موشکی آمریکا و ناتو نگران‌کننده است
جمعه 1 آذر 1398 - 15:16

رئیس‌جمهور روسیه در جلسه امروز شورای امنیت ملی این کشور، درباره مسائل مختلفی از جمله فعالیت‌های موشکی آمریکا و ناتو و همچنین وضعیت میدانی در سوریه صحبت کرد.

العالم - اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) به انتقاد از سیاست‌های آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخصوص تولید و استقرار موشک‌های میان‌بُرد پرداخت.

پوتین طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت ملی روسیه گفت: «تهدید اشاعه موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد بعد از خروج آمریکا از توافق INF باعث افزایش بی‌ثباتی جهانی شده است... روسیه نیز به همین دلیل، پتانسیل نظامی خود را توسعه خواهد داد».

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» وی درباره توسعه توانمندی‌های نظامی روسیه توضیح داد:‌ «سهم تسلیحات پیشرفته در نیروهای هسته‌ای، باید طی ده سال آینده به هفتاد درصد یا حتی بیشتر ارتقا یابد. خط تولید پهپادها و تسلیحات لیزری و فراصوت و همچنین سیستم‌های رباتیک باید گسترش یابد».

رئیس‌جمهور روسیه با تهدید دانستن تصمیم آمریکا و ناتو برای استقرار سامانه‌های موشکی در اروپا و آسیا، تاکید کرد: «نزدیک شدن زیرساخت‌های نظامی ناتو به مرزهای ما یک نگرانی جدی است. همچنین تلاش‌های آنها برای نظامی کردن فضا».

در حال تکمیل...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها