هشدار مشاور امنیت ملی معزول ترامپ در باره پریشانی آمریکا

هشدار مشاور امنیت ملی معزول ترامپ در باره پریشانی آمریکا
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 16:26

مشاور امنیت ملی معزول ترامپ در توئیتی هشدار داد که آمریکا برخلاف دشمنانش، پریشان است و باید امنیت ملی این کشور در اولویت قرار گیرد.

العالم ـ آمریکا

جان بولتون که پس از اختلاف نظر با رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش از کار برکنار شد، در تازه‌ترین توئیت خود هشدار داد: از درون به تعهدات اولویت های امنیت ملی کشور ما حمله می شود. آمریکا پریشان است و دشمنان ما نه.

وی افزود: لازم است تا امنیت ملی آمریکا را در اولویت قرار دهیم.

حساب توئیتری جان بولتون با هدف جلوگیری از انتشار انتقادهای تند و تیز او علیه دولت ترامپ، از حدود دو ماه پیش به دستور دولت ترامپ مسدود شده بود. بولتون در روزهای اخیر دوباره حساب توئیتری خود دسترسی پیدا کرده است.

وی در توئیتی اعلام کرد: بعد از کناره گیری از پست مشاور امنیت ملی آمریکا، کاخ سفید از ترس چیزهایی که ممکن است من افشا کنم دسترسی مرا تاکنون به صفحه توییتر قطع کرده بود.

بولتون چند روز پیش نیز در صفحه توئیتر خود با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری و کنگره، خوانندگان را به بحث دوباره در مورد "مسائل حاد امنیت ملی آمریکا" دعوت کرده بود.

به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی نشنال اینترست به تازگی در مورد بولتون نوشت: او که پس از نزدیک به ۲ ماه از زمان استعفایش، بار دیگر به کانون توجهات بدل شده، انتقادهای تندی را متوجه دونالد ترامپ کرده، آن هم در شرایطی که رئیس‌جمهوری آمریکا در آستانه استیضاح قرار دارد.

اما فراموش نکنیم ترامپ نیز پس از رفتن بولتون، توئیت‌های تندی کرد و حملات بی‌سابقه‌ای به نومحافظه ‌کاران داشت؛ او در توئیتی نوشت: بولتون بسیار سختگیر و سرسخت بود؛ او همان کسی بود که ما را به عراق برد.

این انتقادها در حالی از سوی ترامپ مطرح می‌شود که در دوران یک ‌سال و نیمه ریاست بولتون ۷۰ ساله در جایگاه مشاور امنیت ملی، بازهای جنگ طلب حاضر در کاخ سفید از حضور وی خوشحال بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها