۱۹۰۰ هکتار از جنگل‌های جزایر اقیانوس آرام در کام آتش

۱۹۰۰ هکتار از جنگل‌های جزایر اقیانوس آرام در کام آتش
دوشنبه 11 آذر 1398 - 15:06

آتش‌سوزی در جنگل‌های جزایر «کالدونیای جدید» تحت تملک فرانسه در اقیانوس آرام باعث نابودی یکهزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی جنگلی و پوشش گیاهی این منطقه شد.

العالم ـ اروپا

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اینترنتی «ب.اف.ام» فرانسه، عامل بروز این آتش سوزی، عوامل انسانی و بی احتیاطی در روشن کردن آتش در جنگل بوده است.

مسائل فراوان زیست محیطی و اقلیمی در جهان که بخش عمده ای از آن بدست عوامل انسانی ایجاد شده است، از مهم ترین چالش های پیش روی جهان امروز است.

همزمان به آتش سوزی جنگل های جزایر کالدونیای جدید، سران و مقامات بسیاری از کشورهای جهان برای یافتن راهی برای مهار چالش های ناشی از تغییرات اقلیمی و چالش های زیست محیطی، در نشستی در مادرید گرد هم آمده اند.

گروه های آتش نشانی و امداد سعی دارند با مهار آتش، مانع از رسیدن شعله ها به مناطق مسکونی شوند.

از اواسط ماه سپتامبر گذشته تاکنون ۳۰هزار هکتار از پوش گیاهی این جزایر طعمه حریق شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس ارزیابی اولیه که روز دوشنبه از سوی اداره امنیت داخلی منتشر شده، تعدادی از واحدهای مسکونی در منطقه در معرض حریق قرار گرفته‌اند.

نیروهای آتش نشانی و امداد با امکانات هوایی و زمینی برای اطفای حریق بسیج شده اند.
به دلیل شدت باد، آتش سوزی کل پوشش گیاهی این منطقه غنی از تنوع زیستی گیاهی و جانوری منحصر به فرد را تهدید می کند.

ناظر محیط زیست «کادونیای جدید» با ابراز تاسف از این حادثه در بیانیه ای اعلام کرد: سال ۲۰۱۹، مخرب ترین سال از سال ۲۰۰۱ تاکنون برای این منطقه است.

آتش سوزی جنگل ها و پوشش گیاهی در فرانسه و سرزمین های تحت تملک این کشور در حوزه اقیانوس آرام در چند سال اخیر با آتش سوزی های گسترده ای ناشی از حوادث طبیعی و بویژه دست کاری بشر مواجه شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها