پاسخ کاربران لبنانی به اظهارات پامپئو؛ آمریکا از لبنان بیرون برود

پاسخ کاربران لبنانی به اظهارات پامپئو؛ آمریکا از لبنان بیرون برود
سه شنبه 12 آذر 1398 - 11:41

اظهارات مداخله‌جویانه اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره اعتراضات لبنان که با حمله به ایران و حزب‌الله همراه بود به مذاق کاربران لبنانی در شبکه‌های اجتماعی خوش نیامد و این کاربران هشتگ «آمریکا بَرّه بَرّه» راه انداختند.

العالم- لبنان

تظاهرات لبنان از بیست و پنجم مهرماه و در اعتراض به قصد دولت لبنان برای وضع مالیات‌های جدید در بودجه ۲۰۲۰ آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

در همان هفته‌های اول تظاهرات، «جفری فلتمن» سفیر پیشین آمریکا در لبنان در سخنرانی در کنگره اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره لبنان مطرح و ادعا کرد، تظاهرات اخیر در این کشور منجر به مخدوش شدن چهره حزب‌الله شد.

در ادامه مداخلات آمریکا، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز دیروز (دوشنبه) مدعی شد: «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق استعفا کرد زیرا مردم خواستار آزادی بودند و نیروهای امنیتی دهها نفر از مردم را کشتند. اینها تا حد زیادی به دلیل تأثیرات ایران است. همین موضوع درباره لبنان و اعتراضات بیروت نیز صدق می‌کند، آنها می‌خواهند حزب‌الله و ایران را از کشور خود بیرون کنند.

کاربران لبنانی در پاسخ به این اظهارات پامپئو هشتگ «#آمریکا بَرّه بَرّه» (آمریکا بیرون برود) به راه انداختند و در قالب این هشتگ به سیاست‌های آمریکا و حمایت از مقاومت و وحدت تأکید کردند.

کاربری نوشته: تو در حال رویاپردازی هستی، ما خواهان اخرج تو از کشورمان هستیم.

فرد دیگری نوشته، آمریکا در هر جا وارد می‌شود فقط فساد و غارت می‌کند و ویرانی به جا می‌گذارد.

کاربر دیگری گفته: آنچه بیش از همه پامیئو و دولت آمریکا را آزاد می‌دهد آسایشی است که به دلیل حزب‌الله و سلاحش از آن برخورداریم؛ ترس بزرگتر آنها قدرت حزب‌الله برای از بین بردن اسرائیل است.

فردی هم نوشته: حزب‌اللهی که تو خواستار خارج کردن آن از لبنان هستی اسرائیلت را از هستی ساقط خواهد کرد.

فرد دیگری به تاریخ تشکیل آمریکا اشاره کرده و نوشته، آیا آقای پامپئو ریشه خود را می‌داند، ساکنان اصلی آمریکا چه کسانی هستند؟ آمریکا شبیه به رژیم صهیونیستی تشکیل شده و آنها ساکنان اصلی آن یعنی سرخپوست‌ها را اخراج کرده‌اند.

شخص دیگری نیز تأکید کرده، لبنانی‌ها مقاومت را در قلب هایشان در آغوش می‌گیرند و از آن حمایت می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها