یک روز مانده به نشست ریاض؛ امیر قطر عازم رواندا شد

یک روز مانده به نشست ریاض؛ امیر قطر عازم رواندا شد
دوشنبه 18 آذر 1398 - 13:14

امیر قطر امروز در حالی عازم جمهوری رواندا شد که قرار است فردا نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار شود.

العالم - آسیا

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز دوشنبه عازم جمهوری رواندا در قاره آفریقا شد.

خبرگزاری قطر(قنا) گزارش کرد که «امیر قطر در کیگالی پایتخت رواندا در مراسم تقدیم جایزه‌ای بین‌المللی به نام خود که مربوط به تعالی در امر مبارزه با فساد است، حضور خواهد یافت.»

هنوز مشخص نیست که آیا امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس که قرار است فردا سه‌شنبه در ریاض و در سطح سران برگزار شود، شرکت می‌کند یا نه. امروز نشست وزرای خارجه برگزار شد.

پیش از این رسانه‌های قطری گزارش دادند که شاه سعودی از امیر قطر دعوت کرده که در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که ۱۰ دسامبر (۱۹ آذرماه) در ریاض برگزار می‌شود، شرکت کند.(جزئیات بیشتر)

در همین ارتباط، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت یکشنبه گذشته گفته بود که نشانه‌های مثبتی برای پایان اختلافات میان اعضای شورای همکاری و بحران قطر وجود دارد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» روز جمعه طی سخنرانی در رم، پایتخت ایتالیا با بیان اینکه کشورش گفت‌وگوهایی با طرف سعودی آغاز کرده، ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها منجر به نتایج مثبتی شود.

او گفت که کشورش از مسیر مسدود در بحران ایجاد شده در بین کشورهای عربی خلیج فارس به سمت گفت‌وگو در باره چشم‌انداز آینده روابط بین این کشورها حرکت کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها