دیدار سفیر ایران با قائم مقام وزارت میراث و فرهنگ عمان

دیدار سفیر ایران با قائم مقام وزارت میراث و فرهنگ عمان
پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 23:09

سفیر ایران در مسقط با قائم مقام وزارت میراث و فرهنگ عمان دیدار و درباره راه های گسترش همکاری های فرهنگی بین ۲ کشور گفتگو کرد.

العالم - آسیا

حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا نوری شاهرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط دیروز چهارشنبه بیستم آذرماه ۱۳۹۸ با «شیخ حمد بن هلال المعمری» قائم مقام وزارت میراث و فرهنگ در امور فرهنگی سلطنت عمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که سیدعلی موسوی زاده رایزن فرهنگی کشورمان نیز حضور داشت، دو طرف درباره مناسبات فرهنگی دوجانبه و فعالیت‌های مشترک رایزنی کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به روابط حسنه و تاریخی دو کشور، انجام فعالیت‌های مشترک و توسعه مناسبات فرهنگی در کنار گسترش همکاری‌های دوجانبه را ضروری خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد همکاری‌های فرهنگی نیز در کنار روابط سیاسی و اقتصادی گسترش یابد.
سفیر ایران ضمن برشمردن سابقه ایران در مرمت، حفظ و بهره برداری از آثار تاریخی، اعلام کرد که کشورمان آمادگی دارد در زمینه میراث تاریخی، تجارب و توانایی‌هایش را در اختیار کشور عمان قرار دهد.

شیخ حمد بن هلال المعمری قائم مقام وزارت میراث و فرهنگ سلطنت عمان نیز با استقبال از توسعه مناسبات فرهنگی در کنار روابط سیاسی و تاریخی دو کشور، خاطرنشان کرد: دو کشور و دو ملت عمان و ایران روابط تاریخی و دیرینه عمیقی دارند و در جهت توسعه مناسبات لازم است از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.
وی افزود: سلطنت عمان از هرگونه فعالیتی که بتواند موجب توسعه روابط دو کشور شود، استقبال می‌کند.

در این دیدار همچنین سید علی موسوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به حضور دو کشور در فعالیت‌های فرهنگی، ابراز امیدواری کرد برگزاری هفته‌های فرهنگی براساس برنامه همکاری فرهنگی و هنری دو کشور در دستور کار وزارت‌خانه‌های مربوطه قرار گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها