تلاش های ترکیه برای تثبیت درگیری های جدید در سوریه

تلاش های ترکیه برای تثبیت درگیری های جدید در سوریه
يکشنبه 24 آذر 1398 - 22:41

علیرغم همه تلاش های بین المللی برای جلوگیری از حملات نظامی ترکیه،  این حملات در شمال شرق سوریه همچنان ادامه دارد.

العالم سوریه

ارتش ترکیه 14 مرکز نظامی در ریف راس العین واقع در ریف حسکه شمال غربی ایجاد کرده که به روشنی بیانگر هدف ترکیه مبنی بر حضور طولانی مدت در این منطقه است به گونه ای که محافل سیاسی سوریه نیز آن را دور زدن تفاهم نامه های با روسیه و تلاش ترکیه برای تثبیت درگیری های جدید در آنجا می دانند.

"هیثم حسون " کارشناس نظامی و استراتژیک، درگفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: مراکزی که نیروهای اشغالگر ترکیه در شمال شرق الجزیره سوریه ایجاد کرده اند برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی ترکیه در ایجاد منطقه امن و تلاش برای دست یافتن بر تقویت روحیه نیروهای ترک در برابر دشمنان و روحیه اردوغان است.

درهمین حال ارتش ترکیه ،به شکل گسترده ای نیروهای نظامی خود را در نزدیکی شهر المالکیه واقع در شمال شرق الحسکه در نزدیکی مثلث مرزی ترکیه، سوریه و عراق استقرار داد این در حالی است که ارتش سوریه توانسته پس ازخنثی سازی همه مین ها، و تسلط کامل ، نیروهایش را کاملا بر بخش جنوبی مسیر بین المللی حلب - الحسکه استقرار دهد.

اهمیت این اتوبان بین المللی دراین است که حلب را به عراق متصل می کند در حالی که بخشی ارتباط دهنده منطقه تل تمر و عین عیسی ، راه ارتباطی مناطق استراتژیک الجزیره سوریه است.

تسلط بر مسیر بین المللی حد واصل حلب و الحسکه، موجب امن شدن راههای امدادرسانی ارتش سوریه به نیروهای زمینی و تجهیز به امکانات برای حفاظت از این مسیر می شود که ارتش پس از پس از ایمن شدن مسیرها ،از ساکنان این مناطق خواست تا به منازل و روستاهایشان بازگردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها