گوشی‌های پرچمدار هواوی پی 40 و پی 40 پرو در ماه مارس عرضه می‌شوند

گوشی‌های پرچمدار هواوی پی 40 و پی 40 پرو در ماه مارس عرضه می‌شوند
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 08:03

هواوی این دو تلفن همراه را در شهر پاریس و بدون بهره بردن از نرم‌افزارهای گوگل عرضه خواهد کرد.

العالم - فناوری

به گزارش جی‌اس‌ام آرِنا، بر اساس یک گزارش جدید، گوشی‌های پرچمدار هواوی پی 40 و پی 40 پرو اواخر مارس 2020 (اوایل فروردین 99) در شهر پاریس عرضه خواهند شد. این خبر پس از آن منتشر شد که ریچارد یو، مدیر عامل بخش محصولات مصرفی هواوی، تاریخ عرضه گوشی‌های آینده این شرکت را در مصاحبه ای با یک نشریه فرانسوی در شنژن، اعلام کرد.

این مقام ارشد هواوی اعلام کرده که گوشی پی 40 در اواخر ماه مارس طی رویدادی که در پاریس برگزار خواهد شد، به صورت رسمی رونمایی و روانه بازار می‌شود. وی همچنین اشاره کرده که پی 40 از طراحی جدیدی بهره خواهد برد که پیش از این هرگز دیده نشده و علاوه بر آن، قابلیت‌های بهبودیافته‌تری در زمینه عکاسی و عملکرد کلی سیستم خواهد داشت. در واقع با توجه به گفته‌های یو، هواوی پی 40 قرار است این سری را یک گام دیگر رو به جلو ببرد.

سری هواوی پی 40 سال آینده جانشین ‌گوشی‌های پی 30 و پی 30 پرو خواهد شد؛ گوشی‌هایی که اوایل سال جاری میلادی عرضه شده بودند. بنا به گفته ریچارد یو، این دستگاه از جدیدترین نسخه رابط کاربری EMUI استفاده خواهد کرد که بر مبنای سیستم عامل اندروید 10 طراحی شده است. و این یعنی کماکان در پی 40 نیز خبری از سیستم عامل اختصاصی هواوی به نام هارمونی او اس نخواهد بود.

همچنین ریچارد یو در مصاحبه اخیر خود اظهار داشته که هواوی پی 40 از سرویس‌های موبایلی اختصاصی شرکت به عنوان جایگزینی برای خدمات گوگل استفاده خواهد کرد. این سرویس اختصاصی در واقع یک پلتفرم انتشار برنامه و اپلیکیشن، مشابه با فروشگاه گوگل پلی استور است. اگر سری هواوی پی 40 در امر فروش موفق ظاهر شود، در این صورت هواوی خواهد توانست توسعه دهندگان بیشتری را به عرضه اپلیکیشن بر روی سرویس خود ترغیب کند تا در آینده بتواند به طور کلی وابستگی خود به خدمات گوگل را از بین ببرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها