آیا قدرت پنهان، به نخست وزیر منتخب لبنان اجازه اجرای برنامه هایش را خواهد داد؟

آیا قدرت پنهان، به نخست وزیر منتخب لبنان اجازه اجرای برنامه هایش را خواهد داد؟
يکشنبه 1 دی 1398 - 09:00

«بولا یعقوبیان» نماینده زن مجلس ملی لبنان شنبه شب گفت: اگر قدرت های پنهان مجال دهند،دولت «حَسّان دیاب» نخست وزیر منتخب، دولت کوچک مُرکب از ۱۸ وزیر مستقل از جریان ها و احزاب سیاسی با هدف پاسخ به مطالبات جنش اعتراضی مردم خواهد.

العالم ـ لبنان

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری ملی لبنان، وی افزود: این مطلب را پس از دیدار با دیاب از او شنیدم و هدف وی و دولتش پاسخ دادن به مطالبات جنبش اعتراضی مردم لبنان است اما پرسش اصلی این است که آیا به او اجازه تشکیل چنین دولتی و با چنین هدفی را می دهند؟

یعقوبیان با اشاره به این که «قدرت پنهان» درون و بیرون لبنان، چنین اجازه ای به «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی نداد، خاطر نشان کرد: وزارت خانه های مهمی مانند ارتباطات، نیرو (آب وبرق)، محیط زیست و کار و امور اجتماعی که در آن پول و ثروت و طرح ها و قراردادهای مالی هست همیشه تحت نفوذ قدرت پنهان بوده است.
وی گفت: هدف جنبش اصلاحی رسیدن به صندلیِ قدرت نیست بلکه پاک شدن کشور از فساد و انحصار، بازگرداندن اموال به یغما رفته مردم و روشن شدن ابعاد پرونده های مالی مشکوک است و آیا قدرت پنهان در این ارتباط، تسلیم دولت مستقل آکادمیک مرکب از کارشناسان و متخصصان می شود؟

یعقوبیان گفت: این نخستین بار است که در لبنان قرار است چنین دولتی تشکیل شود زیرا خواست جنبش اعتراضی و مردمی است که به خیابان ها آمدند اما محک و معیار اصلی، عمل وزیران مستقل و متخصص در وزارتخانه هایی است که به آنان تعلق می گیرد و باید دید چگونه عمل می کنند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به این که حسان دیاب با برخی رهبران و فعالان جنبش اعتراضی هم دیدار می کند و از دیدگاه آنان مطلع خواهد شد ابراز امیدواری کرد که دولت کوچک مستقل تکنوکرات، در سریع ترین زمان ممکن تشکیل شود.

«حسان دیاب» که از طرف رییس جمهوری لبنان مامور تشکیل دولت شده است دیروز (شنبه) با رییس و اعضای فراکسیون های مجلس این کشور رایزنی کرد.

پربیننده ترین خبرها