واکنش انتقام جویانه وزیر صهیونیست به تحقیق درباره کشتار فلسطینیان در لاهه/ پیشنهاد تخریب روزانه یک روستای فلسطینی برای وادار تشکیلات خودگردان به پس گرفتن شکایت

واکنش انتقام جویانه وزیر صهیونیست به تحقیق درباره کشتار فلسطینیان در لاهه/ پیشنهاد تخریب روزانه یک روستای فلسطینی برای وادار تشکیلات خودگردان به پس گرفتن شکایت
يکشنبه 1 دی 1398 - 12:14

در پی رای دیوان کیفری بین المللی در خصوص تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، وزیر راه این رژیم امروز (یکشنبه) در مواضعی انتقامجویانه خواستار تخریب روزانه یک روستا در صورت صرف نظر نکردن تشکیلات خودگردان از دعوای خود در لاهه شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

"بتسلیئیل سموتریچ" در صفحه توئیتری خود ضمن آن که مواضع دیوان کیفری بین المللی را خصمانه توصیف کرد، ادعا کرد: تشکیلات خودگردان خسارات بسیاری در محافل بین المللی به اسرائیل وارد می کند و تل آویو باید این تشکیلات را نابود کند.

وی از رژیم صهیونیستی خواست که ۴۸ ساعت به تشکیلات خودگردان مهلت دهد تا از شکایات بین المللی و درخواست خود برای تحقیق علیه تل آویو صرف نظر کند.

فاتو بنسودا دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی روز جمعه از تلاش برای آغاز تحقیقات این دادگاه درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

از سوی دیگر شبکه صهیونیستی "کان" گزارش داد که "بنی گانتس" رهبر حزب "آبی و سفید" نیز ضمن بی پایه دانستن درخواست تحقیقات علیه این رژیم، مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی اخلاق مدار ترین ارتش در دنیا است و هیچ جنایتی مرتکب نشده است.

"الیت شاکید" رهبر حزب "راست جدید" نیز بر ضرورت مقابله با رای لاهه تاکید و ادعا کرد که دیوان کیفری بین المللی هیچ اختیاری برای چنین تحقیقاتی ندارد.

"دانی دانون" سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز مدعی شد این رای به منزله آزار و شکنجه کشور اسرائیل به شمار می آید.

"فاتو بنسودا" دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه از تلاش برای آغاز تحقیقات این دادگاه درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی خبر داد.

پیش‌تر نیز دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای در مورد ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، هشدار جدی داده بود.

به گزارش ایرنا، مقام‌های فلسطینی تاکنون بارها از دادگاه لاهه خواسته‌اند که در خصوص جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه مرتکب شده است ، تحقیق انجام دهد.

در مقابل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مدعی شد: روز سیاهی برای واقعیت و عدالت است.

یسرائیل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد؛ ادعاهای دادستان لاهه بی پایه و اساس است.

پربیننده ترین خبرها