ابراز نگرانی سازمان ملل درباره غیرنظامیان در لیبی

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره غیرنظامیان در لیبی
يکشنبه 1 دی 1398 - 12:30

«ماموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد از لیبی»(UNSMIL) در بیانیه‌ای نگرانی خود را در مورد هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در لیبی، ابراز کرد.

العالم - لیبی

ماموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد از لیبی (UNSMIL) روز شنبه در بیانیه‌ای، در خصوص مورد هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در لیبی، ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در این بیانیه آمده است: « UNSMIL اطلاعات نگران‌کننده جدی را که از مناطق «طارونا» و اطراف آن، دریافت کرده، دنبال می‌کند. این گزارشات که مربوط به خشونت‌های شدید علیه غیرنظامیان است، برای ارسال به دادگاه کیفری بین‌المللی تایید و مستندسازی شده است.»

این بیانیه افزود: « ماموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد از لیبی، تهدیدهای مداوم علیه غیرنظامیان و منافع‌شان را در نتیجه تشدید و افزایش درگیری‌های مسلحانه، به شدت محکوم کرد.»

این بیانیه پس از انجام 10 حمله هوایی روز شنبه پهپادهای امارات در شهر « مسلاته» واقع در ۱۳۰ کیلومتری شرق طرابلس پایتخت لیبی، منتشر شد.

نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر که از حدود نُه ماه قبل حملات به طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند، در چند روز گذشته به حملات خود شدت بخشیده‌اند و از سوی دیگر دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» که از قبل با ترکیه توافقنامه‌های امنیتی امضا کرده بود، از ترکیه و قطر برای حمایت از نیروهای خود جهت مقابله با نیروهای حفتر درخواست کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها