نیروهای دولتی لیبی هشت خودروی نظامی وابسته به ژنرال حفتر را منهدم کردند

نیروهای دولتی لیبی هشت خودروی نظامی وابسته به ژنرال حفتر را منهدم کردند
شنبه 7 دی 1398 - 00:56

نیروهای دولت «وفاق ملی لیبی» از انهدام هشت دستگاه ادوات نظامی از جمله دو خودروی زرهی اماراتی و یک دستگاه تانک وابسته به ژنرال خلیفه حفتر در اطراف فرودگاه و منطقه الخلاطات واقع در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبردادند.

العالم - لیبی

محمد قنونو سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی در بیانیه ای که روز جمعه از سوی مرکز رسانه ای عملیات «آتشفشان خشم» وابسته به این نیروها منتشر شد گفت: نیروهای دولت وفاق ملی، ۶ تن از شبه نظامیان وابسته به ژنرال حفتر را به اسارت گرفتند و اجساد حدود ۹ تن از آنها را نیز از صحنه درگیری جمع آوری کردند.

وی افزود: نیروهای دولتی همچنین امنیت شماری از پایگاه هایی را که اخیرا در محور الیرموک در جنوب طرابلس به تصرف خود درآورده، تامین کرده اند.

قنونو یادآورشد که شبه نظامیان وابسته به حفتر برای کاهش فشار بر مزدوران خود در جبهه های نبرد، طبق عادت معمول به مناطق غیرنظامی در الزاویه (۵۰ کیلومتری غرب طرابلس) حمله کردند که به کشته شدن چند غیرنظامی انجامید.

مصطفی المجعی سخنگوی مرکز رسانه ای عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی لحظاتی پیش گفته بود که نیروهای دولت وفاق جاده فرودگاه را به طور کامل تحت کنترل خود درآورده و ۱۰ تن از افراد مسلح حفتر را در جنوب طرابلس به اسارت گرفته اند.

این در حالی است بر اساس اعلام برخی رسانه ها، عناصر موسوم به «ارتش ملی لیبی» وابسته به ژنرال خلیفه حفتر، روز جمعه از تصرف کامل فرودگاه طرابلس خبر دادند. این عناصر همچنین کنترل نیروهای دولت وفاق ملی بر جاده فرودگاه طرابلس را تکذیب کرده و مدعی شده اند که این جاده همچنان در تصرف آنهاست.

احمد المسماری سخنگوی عناصر وابسته به حفتر نیز گفته است که نیروهای ارتش ملی تنها ۳۰۰ متر با مناطق اصلی پایتخت فاصله دارند.

از آغاز تنش‌ها میان دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی(تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر)، کشورهای مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و روسیه از ارتش ملی لیبی و کشورهای ترکیه و قطر نیز از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس، غرب لیبی تشکیل شد و مورد حمایت جامعه جهانی است.

همزمان دولت موازی دیگری در شهر طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثانی» و «عقیله صالح» رییس مجلس نمایندگان اعلام موجودیت کرد که ژنرال حفتر مورد حمایت آنان است.

پربیننده ترین خبرها