الدیلمی در گفتگوی تفصیلی با العالم:

مذاکرات مستقیم با عربستان نداریم/ تصمیمات آمریکا مانع برقراری آتش بس می شود/ برای اثبات قانونی بودن دولت خود، نیازی به تایید و به رسمیت شناختن محافل بین المللی نداریم/ شبکه العالم صدای یمن را به همه دنیا رساند

مذاکرات مستقیم با عربستان نداریم/ تصمیمات آمریکا مانع برقراری آتش بس می شود/ برای اثبات قانونی بودن دولت خود، نیازی به تایید و به رسمیت شناختن محافل بین المللی نداریم/ شبکه العالم صدای یمن را به همه دنیا رساند
يکشنبه 8 دی 1398 - 20:12

سفیر یمن در ایران تاکید کرد: تصمیمات امریکا مانع از برقراری  آتش بس در یمن  توسط عربستان سعودی می شود.

العالم _ ایران / سیاسی

ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در ایران در گفتگوی تفصیلی با شبکه العالم در خصوص آخرین تحولات یمن توضیحاتی ارائه داد.

سفیر یمن در ایران ضمن قدردانی از شبکه العالم گفت: شبکه العالم صدای یمن را به همه دنیا رساند.

الدیلمی در رابطه با حضور خود در ایران گفت: جای تعجب ندارد یمن برای خود سفیری در ایران تعیین کند و برقراری دوباره روابط دیپلماتیک میان دو کشورو ودو ملت تصمیم شجاعانه رهبران جمهوری اسلامی ایران بود .به ویژه پس از اینکه ملت یمن در این 5 سال ثابت کرد رهبران انقلابی و رسمی و دولت نجات ملی که مقابله سرنوشت ساز میان یمن و دشمنانش را مدیریت می کنند؛ نمایندگان قانونی و واقعی هستند و برای اثبات قانونی بودن دولت خود نیازی به اعتراف های بین المللی و تاییدشان نداریم .

وی با بیان اینکه قدرت های غربی و ایادی آنان در منطقه از روابط خوب ایران و یمن خشمگین هستند اظهارداشت: ما در تلاشیم با همه مقامات ایرانی برای امضای یادداشت های تفاهم در زمینه های مختلف دیدار داشته باشیم.

الدیلمی تاکید کرد: ما برای اثبات قانونی بودن دولت خود ، نیازی به تایید و به رسمیت شناختن محافل بین المللی نداریم.

سفیر یمن در ایران افزود: تجربه انقلاب اسلامی ایران بسیار ارزشمند است و همه کشورهای اسلامی باید از این تجربه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: قدرت های متجاوز همواره ادعا می کنند در یمن در برابر ایران ایستاده اند اما آنها در برابر اراده ملت یمن قرار گرفته اند.

الدیلمی با بیان این اینکه ما مذاکرات مستقیم با عربستان نداریم بیان داشت: محافل بین المللی در صدد ایجاد آرامش هستند.

سفیر یمن در ایران تاکید کرد: تصمیمات امریکا مانع از برقراری آتش بس در یمن توسط عربستان سعودی می شود.

وی با ذکر این نکته که نیروهای متجاوز بر وقت کشی و جنگ اقتصادی در یمن تکیه دارند اما در همه آنها ،ناکام خواهد ماند، تصریح کرد: نیروهای متجاوز می دانند در یمن ناکام ماندند اما غرور و سلطه طلبی آن ها مانع از اعتراف کردن می شود.

الدیلمی اظهارداشت: عربستان فرصت های زیادی برای خروج از باتلاق یمن داشت اما نادانی آن ها مانع از بهره بردن از این فرصت ها شد.

وی افزود: سازمان ملل به دلیل تسلط امریکا بر تصمیمات بین المللی ضعیف است و قدرت ندارد.

پربیننده ترین خبرها