عید امنیتی فرانسوی‌ها؛ استقرار ۱۰۰ هزار پلیس در سرتاسر فرانسه

عید امنیتی فرانسوی‌ها؛ استقرار ۱۰۰ هزار پلیس در سرتاسر فرانسه
دوشنبه 9 دی 1398 - 17:53

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد با توجه به ادامه وضعیت فوق‌العاده امنیتی در این کشور، قرار است ۱۰۰ هزار نیروی پلیس و ژاندارمری برای تأمین امنیت شب سال نو در سرتاسر این کشور مستقر شوند.

العالم - اروپا

با ادامه وضعیت هشدار حملات تروریستی در فرانسه، قرار است در شب سال نوی میلادی ۱۰۰ هزار نیروی پلیس و ژاندارمری در سرتاسر این کشور مستقر شوند.

به نوشته روزنامه «فیگارو»، «کریستوف کاستانر» وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه با اعلام این خبر، گفت علاوه بر نیروهای پلیس، حضور نیروهای ارتش و آتش‌نشانی هم در مناطق مختلف فرانسه تقویت می‌شود.

کاستانر که بعد از جلسه با شماری از مقام‌های دولتی در پاریس جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «باید هوشیار باشیم، به خصوص که هشدار حملات تروریستی همچنان در سطحی بالا قرار دارد.»

وزیر کشور فرانسه پیش از این هم اعلام کرده بود که نیروهای پلیس در زمینه کنترل تردد جاده‌ای نیز به کار گرفته می‌شوند تا از میزان حوادث رانندگی در جریان سفرهای سال نو کاسته شود.

فرانسه در سال ۲۰۱۵ شاهد چندین حمله مرگبار بود که گروه تروریستی «داعش» مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفت. دولت این کشور از آن زمان وضعیت فوق‌العاده امنیتی اعلام کرده و خصوصا در مناسبت‌های خاص تدابیر امنیتی ویژه‌ای در دستور کار قرار می‌دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها