افزایش ۷۰ درصدی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹

افزایش ۷۰ درصدی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹
چهارشنبه 11 دی 1398 - 08:38

یک مرکز پژوهشی سه‌شنبه شب گزارش داد که ساخت و گسترش شهرک‌سازی‌های صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته آن گسترش یافته است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری "معا" فلسطین، مرکز تحقیقات اراضی وابسته به انجمن مطالعات عربی در قدس در این باره اعلام کرد: رویکرد اسرائیل و ساخت شهرک‌سازی تل‌آویو در سال ۲۰۱۹ موجب شده است که جمعیت شهرک‌نشینان نسبت به فلسطینیان برتری داشته باشد.

این مرکز اعلام کرد: رژیم اشغالگر در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۶ کانون شهرک‌سازی جدید را ایجاد، ۴۰ طرح شهرک‌سازی را تصویب و اعلام کرد که ۲۶ طرح برای توسعه ۲۴ شهرک‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین در نظر دارد.

براساس این گزارش، در سال ۲۰۱۹ میلادی رژیم اشغالگر صهیونیستی ۶۴۸ منزل فلسطینی را تخریب و تهدید به تخریب ۷۳۰ باب منزل دیگر کرد.

مرکز تحقیقات اراضی وابسته به انجمن مطالعات عربی در قدس اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی، ۳۴ مرکز جدید ایست و بازرسی ایجاد کرده است تا مجموع این مراکز به ۸۸۸ عدد برسد.

سازمان ملل متحد نیز در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال جاری طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را تصویب کرده است. این در حالی است که طی دو سال گذشته در مجموع با ساخت ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در اراضی اشغالی موافقت شده بود.

آمارهای ارائه شده از سوی جنبش اسرائیلی "صلح اکنون" نیز نشان می‌دهد که هم اکنون ۱۳۲ شهرک صهیونیست‌نشین و ۲۱۲ کانون شهرک‌نشینی در کرانه باختری احداث شده که ۴۲۸ هزار صهیونیست در آن سکونت دارند.

"بنیامین نتانیاهو" روز دوشنبه بار دیگر اعلام کرد که به زودی بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله تمام شهرک‌های صهیونیستی واقع در این منطقه را به مناطق تحت سیطره خود ملحق کند.

وی گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که موافقت آمریکا را با الحاق این بخش به اسرائیل را بدست آورد.
بی‌تردید توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین در سال ۲۰۱۹ بدون چراغ سبز دولت دونالد ترامپ صورت نمی‌گیرد.

در همین راستا، "مایک پمپئو" ۲۷ آبان ماه اعلام کرد، دولت آمریکا "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری مغایر با حقوق بین‌الملل نیست، اظهاراتی که با محکومیت بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اسلامی و عربی رو به رو شد.

احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع دولت باراک اوباما به تصویب رسید، ضمن غیر قانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها