سفیر ایران در لبنان در گفتگو با العالم:

مقاومت به یک ارزش انسانی بسیار بزرگ در دل های امت بدل شده است

شنبه 14 دی 1398 - 21:03

سفیر ایران در بیروت اظهار داشت که مقاومت به یک ارزش انسانی بزرگی در دلهای امت تبدیل شده است و تمام تبعات ترور سپهبد سلیمانی و همراهانش به عهده آمریکاست.

العالم ـ لبنان

'محمد جواد فیروز نیا' در گفتگو با شبکه خبری العالم که در حال پوشش مراسم گرامیداشت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس رییس هیات حشد الشعبی عراق بوده است، ابتدا از تمام رسانه هایی که برای مراسم گرامیداشت سرداران شهید به سفارتخانه ایران در بیروت آمده اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: همچنین از تمام شخصیتهای برجسته اعم از شخصیتهای سیاسی خواه در سطح وزیران و نمایندگان پارلمان و یا رؤسای احزاب و جریانها و نیروهای سیاسی تاثیر گذار در عرصه لبنان و فلسطین و نیز تمام هیاتهای مردمی و دوستانی که برای تسلیت گویی و همدردری در این مصیبت عظیم به سفارتخانه آمده اند، قدردانی و تشکر می کنیم.

سفیر ایران در بیروت خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که این مشارکت گسترده دال بر این است که مقاومت به ارزش انسانی بسیار بزرگی در دل مردم این امت بدل شده است.

فیروزنیا توضیح داد که این حضور گسترده همچنین دال بر جایگاه والای سپهبد قاسم سلیمانی مجاهد بزرگ در دل مقاومت و مقاومان و مبارزان است. همچنین بیانگر نقش تاریخی تاثیر گذار و برجسته وی در طول دوران زندگی برای تحقق دستاوردهای بزرگ در عرصه های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد که این جنایت وحشتاک به دوش امریکایی هاست. و زمانی که دست به این جنایت هولناک زدند، خواستند تا مانعی بر سر رشد توانمندی های مقاومت و دستاوردهای آن باشند؛ اما هیچ گاه به اهداف خود نخواهند رسید.

سفیر ایران در لبنان اظهار داشت: فرماندهی سپهبد سلیمانی زمینه را برای مقاومت فراهم کرد تا به دستاوردهای گسترده تری نائل شود. مقاومت امروز در بهترین وضعیت خود قرار دارد و امریکایی ها با ترور سپهبد سلیمانی جنایت جدیدی به جنایت های هولناک خود افزودند.

روز گذشته سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه ابومهدی مهندس رییس هیات حشد الشعبی عراق در حمله موشکی آمریکا به خودروی این دو سردار به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها