آمریکا: از اقدام پارلمان عراق مایوس شدیم

آمریکا: از اقدام پارلمان عراق مایوس شدیم
دوشنبه 16 دی 1398 - 09:55

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه واشنگن از تصمیم اخیر پارلمان عراق مبنی بر لزوم اخراج نظامیان آمریکایی ناامید شده است، خواستار توضیح بغداد در این باره شد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مورگان اورتگس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از رای پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان خارجی از این کشور و قطع ارتباط با ائتلاف به اصطلاح ضدتروریستی تحت امر آمریکا ابراز ناامیدی کرد.

او در واکنش به تصمیم پارلمان اعلام کرد: آمریکا از اقدام پارلمان عراق مایوس و نومید شده است. در حالی که ما منتظر توضیحات بیشتر درباره ماهیت حقوقی و تاثیر رای پارلمان در این باره هستیم، قویا از مقامات عراق می‌خواهیم اهمیت پیامد‌های این اقدام را بر روابط اقتصادی و امنیتی میان دو کشور و نیز اهمیت تداوم حضور ائتلاف جهانی شکست داعش در عراق مورد ارزیابی قرار دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: تداوم همکاری‌های آمریکا و عراق در مبارزه با داعش به نفع هر دو کشور است. این دولت همچنان در برابر یک عراق مستقل، با ثبات و مرفه و پیشرفته متعهد است.

رای پارلمان عراق در این‌باره درپی حمله ناجوانمردانه و تجاوزکارانه آمریکا در بغداد و شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، و ابو مهدی مهندس، از مقامات ارشد حشد الشعبی عراق، صادر شد.

ده‌ها هزار نفر در سراسر عراق و ایران طی روز‌های شنبه و یکشنبه برای سوگواری و شرکت در مراسم تشییع سردار سلیمانی و ابو مهندس به خیابان‌ها ریختند.

پربیننده ترین خبرها