واکنش گلوبال تایمز به ترور سردار قاسم سلیمانی/ ترور، سیاست راهبردی آمریکا است

واکنش گلوبال تایمز به ترور سردار قاسم سلیمانی/ ترور، سیاست راهبردی آمریکا است
دوشنبه 16 دی 1398 - 15:18

روزنامه ارگانی گلوبال تایمز چین در تحلیلی در واکنش به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در بغداد نوشت که ترور، سیاست راهبردی آمریکا برای تامین منافع کوتاه مدت این کشور است و تا این سیاست باشد واشنگتن در خاورمیانه دشمنان زیادی خواهد داشت.

العالم ـ آسیا

گلوبال تایمز روز دوشنبه نوشت: سردار سلیمانی که بدست آمریکایی ها ترور شد و به شهادت رسید، مقامی بسیار بلند پایه نه فقط برای ایران بلکه مهره ای بسیار محبوب در سراسر عراق بود.

گزارش خاطر نشان می کند امروز بسیاری از مردم عراق که به سردار سلیمانی ارادت زیادی داشتند بر این اعتقادند که آمریکا مرتکب اقدام تروریستی بین المللی در عراق شده است.

گلوبال تایمز نوشت متاسفانه از سال ۲۰۰۳ میلادی که آمریکا با یک لشکرکشی نظامی و راه انداختن جنگ وارد عراق شد اوضاع این کشور پیشرفت محسوسی نداشته و دسته بندی ها، درگیری ها و اختلافات نتیجه ورود ناخوشایند آمریکا به این کشور بوده است.

این روزنامه ادامه می دهد آمریکا بی تردید قدرت برتر نظامی دارد و شاید چنین اقداماتی برایش خیلی سخت نباشد اما این کشور اصلا فکر کرده است که شیعیان حالا تا چه اندازه از آمریکا نفرت دارند و خاورمیانه چقدر برای آمریکایی ها ناامن شده است.

گلوبال تایمز نتیجه سیاست ترور آمریکا در عراق را نفرت مضاعف مردم منطقه از افغانستان گرفته تا عراق و بسیاری کشورهای دیگر خاورمیانه از آمریکا دانسته و آورده است هر روز نیروهای ضد آمریکایی در این منطقه رشد می کنند و شمارشان بیشتر می شود.

روزنامه چینی می نویسد تا زمانی که آمریکا از اسراییل حمایت می کند تا راه را برای مذاکراتش با اعراب باز کند و با راه انداختن جنبش های بهار عربی تنها در اندیشه کمک به اسراییل است و بین اهل سنت و شیعه تفرقه می اندازد خصومت و دشمنی و نفرت از واشنگتن در این منطقه از بین نخواهد رفت و آمریکا همیشه در خاورمیانه دشمنانی خواهد داشت.

گلوبال تایمز با اشاره به اینکه آمریکا با ترور سردار سلیمانی دچار اشتباه محاسباتی جدی شد نوشته است ندای رهبر ایران مبنی بر انتقام سخت از آمریکا به مراتب فراتر از یک تهدید است این صدای جامعه شیعیان است ولو اینکه ایران هم دست به انتقام جویی نزند تضمینی نیست که نیروهای ضد آمریکایی دست به چنین کاری نزنند.

بنابر گزارش ایرنا، این رسانه چینی نوشت: آمریکا قدرتمند است اما زور هرگز نمی تواند اراده ملت ها را درهم بشکند قدرت نمایی های آمریکایی فقط نتیجه ای مرگبار خواهد داشت و استفاده از زور و قوه قهریه هرگز بهترین انتخاب نبوده است.

گلوبال تایمز افزود شایسته است بگوییم سیاست آمریکا در منطقه شکست خورده است امروز آمریکا فقط به این فکر می کند که چطور رای دهندگان بیشتری را جذب کند و دیگر زمان زیادی برای رفع اشتباهاتش در منطقه و یافتن راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت ندارد آمریکا تنها به منافع بسیار کوتاه مدت خود چشم دوخته است.

پربیننده ترین خبرها