صالحی:سردار سلیمانی حیاتی دوباره به انقلاب بخشید

صالحی:سردار سلیمانی حیاتی دوباره به انقلاب بخشید
پنج‌شنبه 19 دی 1398 - 12:22

رئیس سازمان انرژی اتمی شهید سپهبد قاسم سلیمانی را یک استراتژیست و سیاستمدار و مذاکره کننده ای بسیار هوشیار خواند و گفت: او حیاتی دوباره به انقلاب بخشید.

العالم - ایران / سیاسی

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ظهر روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ ماه با حضور علی‌اکبر صالحی معاون ر ئیس ‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاونان، مدیران و کارکنان این سازمان در مسجد الشهداء سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

در این مراسم معاون رئیس جمهور با اشاره به تحولات عظیم و پی‌ در پی چند روز گذشته اظهار داشت: شهادت سردار رشید اسلام، شهید سپهبد سلیمانی همه ما را غمگین کرد. سرداری را از ما گرفتند که با خصلت‌هایی همچون هوش و ذکاوت، بینش سیاسی، نظامی‌گری حرفه‌ای، معرفت‌شناسی، خداشناسی، دین‌باوری، خداترسی و ولایتمداری که خداوند متعال به او ارزانی کرده بود، یک‌تنه جای یک ملت بود. خوشا به سعادتش که به آنچه آرزو داشت، رسید.

صالحی در خصوص اهدافی که از سوی آمریکا به‌عنوان دشمن اسلام و ملت ایران، دنبال می‌شد، گفت: چالش ما با دنیای استکبار، چالشی فکری است. برای همین یافتن راهی برای حل این مشکل کار آسانی نیست. چون دو فکر مختلف وجود دارد. یک جهان‌بینی، جهان‌بینی الهی است و دیگری یک جهان‌بینی شیطانی است. نمی‌شود این‌ها را به هم وصل کرد. این چالش اساسی ما است. اما تصور استکبار جهانی در ظاهر امر این است که ایران در بستر انقلاب اسلامی شکافی در نظم جهانی؛ که توسط آن‌ها ایجادشده، به وجود آورده است. آن‌ها نمی‌دانند این به‌هم‌ریختگی در نظم جهانی به کجا خواهد رسید و عواقب آن چیست؟ برای همین پیشدستی کردند تا قبل از اینکه ندای انقلاب اسلامی سراسر جهان را درنوردد، مانع از آن شوند.

وی ادامه داد: آن‌ها در این ۴۰ سال همواره در جهت ایجاد اختلاف و سوءظن عمل کرده‌اند. به‌گونه‌ای که ملت‌های مسلمان که با ما تجانس دارند و کشورهای اطراف، نسبت به ما نگران شوند و به انقلاب اسلامی سوءظن پیدا کنند. زمینه ایجاد این سوءظن هم شایعات، تهمت، اتهام و تفرقه بوده است. اوج این تفرقه‌اندازی و کار شیطانی آن‌ها این بود که در عراق مزدوران خودشان را به خیابان آوردند و علیه ایران شعار دادند.

صالحی تأکید کرد: ملت عراق ملتی رشید است که از دیرباز با ملت ایران ممزوج بوده است. این‌ها جدایی ناپذیرند. این دو ملت از حیث ملی، فرهنگی، اقتصادی و تمامی ابعاد در این منطقه قدرتی هستند که اگر دست در دست هم داشته باشند، بنیانی مرصوص خواهند بود.

وی افزود: علیه سردار سلیمانی در بغداد شعار می‌دادند چون مرکز پیوند این دو ملت را در او می‌دیدند. نگران بودیم که این دسیسه و توطئه به کجا می‌انجامد. خداوند در سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید: وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ﴿۵۴﴾ کیدی را به کار بردند و این کید به خودشان بازگشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: افسوس که باطل‌السحر این توطئه‌ها در شهادت مظلومانه سردار بزرگ اسلام و فاتح دل‌ها برادر گرانقدر شهید سلیمانی بود. عجیب است که در این چند روز گذشته خون سردار سلیمانی بیشتر از خود سردار سلیمانی در زمان حیاتش کار می‌کند. سال‌ها در پارلمان عراق سعی می‌شد موضوع بیرون راندن نیروهای خارجی را به بحث بگذارند، نمی‌توانستند. اما در همین دو سه روز پیش به اتفاق بخش شیعیان عراق در پارلمان بر خروج نیروهای اجنبی در رأس آن‌ها آمریکا رأی دادند. دستاورد بزرگی است که سردار سلیمانی برای همین حرکت کرده بود تا رأس شیطان را از منطقه بیرون کند. این از معجزات الهی است.

صالحی ادامه داد: معجزه بزرگ دیگر تشییع پیکر سردار سلیمانی بود. آن‌قدر با عظمت بود که دشمن به آن اقرار کرد. باور نمی‌کردند. اتفاق دیگر اختلافی است که در آمریکا به وجود آمده است. این شروع یک حرکت است. نهال یک حرکت حقیقت‌بین در آمریکا کاشته شده است که تا درختی تنومند شود زمان می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان سیاسی آمریکا هر چند نه از باب همراهی با ایران، اما حقیقتاً در ضدیت با ترامپ اقدام کردند. این‌ها همه آثار این شهادت هستند. خون سردار دل‌ها هدر نرفت. به آرزویش رسید، نزد خدا روزی می‌گیرد و از ملکوت شاهد این تحولات است. خداوند متعال در سوره مبارک آل‌عمران می‌فرماید: " وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾. شهداء روزی می‌گیرند و حضور دارند، ولی ما نمی‌بینیم. برای همین شهادت را هم تبریک می‌گوییم و هم تسلیت.

وی گفت: خانواده‌ای که شهید داده است از فراق و دوری شهید ناراحت است. در نهاد انسان حس انس گرفتن نهفته است. اگر کسی در مقام یک همسر، برادر، یاور و یا دوست با سلیمانی انس داشته باشد، فراقش خیلی مشکل است. انسانی که واقعاً از جان و دل اعتقاد به معاد دارد، وقتی شمشیر بر سرش فرود می‌آید می‌گوید؛ فزت و رب الکعبه.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به آشنایی و ارتباط کاری با شهید سلیمانی از هنگام خدمت در وزارت امور خارجه، گفت: این مرد بزرگ جایگاه رفیعی داشت، اما متواضع بود. به خاطر این تواضع در دل‌ها جای گرفت. شما سردار سلیمانی را خیلی کم در صداوسیما و رسانه‌های دیگر می‌دیدید. مصاحبه نمی‌کرد. در یادواره‌ها و مجلس شهدا گاهی سخنرانی می‌کرد. مردم عجیب تشخیص می‌دهند. آشکار کننده‌ای که نزد مردم است، همه‌چیز را می‌فهمد.

وی با اشاره به‌ سادگی زندگی شهید سردار سلیمانی به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: سردار سلیمانی مصداق این حدیث است که می‌فرماید " هنگامی‌که نور معرفت در دل تجلی کند، نسیم عشق بوزد. و چون نسیم عشق و محبت به‌حق تعالی بوزد، با محبوب خود هم‌نشین گردد و او را به ماسوای او ترجیح دهد و مباشر دستورات او و ترک‌کننده منکرات گردد." صفات الهی در سلیمانی تجلی‌یافته بود. خیلی مهم است انسان بتواند در عین عظمت تواضع داشته باشد.

به گزارش فارس صالحی افزود: همیشه می‌گفت دعا کنید شهادت نصیب ما بشود. لحظه فراق دنیا یقیناً به وجه الله نظر کرده است. شهید سردار سلیمانی والله دارای بینشی عمیق و دوراندیش بود.

وی با اشاره بر جوانمردی شهید سلیمانی، گفت: بزرگ‌ترین دشمن شهید سلیمانی داعش بود که خود زاییده آمریکا بود. آن‌ها وقتی می‌خواستند تسلیم شوند از سازمان ملل درخواست می‌کردند فقط اگر سردار سلیمانی تعهد بدهد به آن‌ها تیراندازی نمی‌شود، تسلیم می‌شوند. خوشا به سعادت این بزرگمرد. عاش سعیدا و مات سعیدا.

صالحی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی واقعاً یک استراتژیست بود. فقدانش ثلمه بزرگی است. پر کردن جایش کار سختی است. سیاستمدار و مذاکره‌کننده بسیار بسیار هوشیار و دلنشینی بود.با بزرگان و روسای خیلی از کشورها جلسات زیادی داشت و خیلی برای او احترام قائل بودند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سردار سلیمانی حیاتی دوباره به انقلاب بخشید، اظهار داشت: اصرار دارم عبارت محی‌الدین زمان را در کنار نام بزرگ امام عزیزمان به کار ببرم، چون با این انقلاب دین را احیاء کرد. می‌خواهم بگویم سردار سلیمانی دین را مجدداً احیاء کرد. دل‌ها در طول زمان غبار می‌گیرد و زنگ می‌زند. او با رفتنش، غبار و زنگاری که در این ۴۹ سال بر دل‌ها نشسته بود را زدود. چشم‌ها را شست تا حقایق را واضح‌تر ببینیم. چه انسجام و آرامشی در کشور ایجاد کرد. محزونیم اما آرامش داریم. سکینه‌ای که در دل مردم نیاز است را به وجود آورد.

وی گفت: خیلی عجیب است سردار رفت، اما مبارزه با ظالم و استکبار که در ایران نهادینه ‌شده بود را در دیگر امت‌های اسلامی کاملاً تثبیت کرد و نفوذ داد. شهید سردار سلیمانی با رفتنش به ما آموخت که "من کان لله کان الله له". انسان انحصار طلب است و همه ‌چیز حتی خدا را برای خودش می‌خواهد. خداوند می‌گوید باشد من برای تو اما تو هم باید خالصانه برای من باشی. شهید سردار سلیمانی خالص برای خدا بود. خداترس بود و محضر خدا را درک می‌کرد. می‌دانست خدا حضور دارد.

صالحی گفت: ملت بزرگ ایران چنین سرداران و فرزندان غیوری را در دل خودش جای‌داده و پرورانده است. برای همین ملت ایران، ملت سلمان است که حضرت رسول (ص) به سلمان بشارت داد که ایرانیان پرچم‌دار اسلام خواهند بود. (اشاره به آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ...)

وی شهادت این شهید معزز را به ملت ایران، خانواده بزرگوار شهید، ایران دوستان، آزادیخواهان و خداترسان و خداباوران جهان تبریک و تسلیت گفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها