متحوای توافق آتش‌بس لیبی در مسکو؛ بازگشت طرفین به پایگاه‌های اصلی خود پیش از آغاز حمله نیروهای حفتر

متحوای توافق آتش‌بس لیبی در مسکو؛ بازگشت طرفین به پایگاه‌های اصلی خود پیش از آغاز حمله نیروهای حفتر
دوشنبه 23 دی 1398 - 20:01

یک منبع لیبیایی از متحوای توافق آتش‌بس میان خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی و فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی در مسکو خبر داد.

العالم - لیبی

وبگاه «العربی الجدید» امروز (دوشنبه) به نقل از یک دیپلمات لیبیایی که نخواست نامش فاش شود در خصوص توافق صلح میان گروه های درگیر گزارش داد: «طبق سند توافق، نیروهای دو طرف به پایگاه‌های اصلی خود یعنی پیش از آغاز حمله نیروهای حلیفه حفتر به طرابلس باز می‌گردند.»

این منبع توضیح داد که عناصر وابسته به خلیفه حفتر به پایگاه «الجفره» عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای دولت وفاق ملی مستقر در مصراته و مناطق «ابوسلیم»، «امعیتیقة» و «تاجوراء» در طرابلس نیز به پایگاه‌های اصلی خود باید بازگردند.

در خصوص نقاط درگیری در جنوب طرابلس نیز این منبع دیپلماتیک گفت که نیروهای پلیس وابسته به وزارت کشور دولت وفاق و دولت موقت در این مناطق مستقر می‌شوند و همچنین کمیته‌ای متشکل از افسران نهادهای امنیتی دو دولت تحت نظارت نمایندگان سازمان ملل مسئول بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان خواهند شد.

روز گذشته «ولادیمیر پوتین» با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درباره این توافق رایزنی کرده بود. از بامداد روز گذشته آتش‌بس در مناطق درگیری در لیبی برقرار است.

فارس

پربیننده ترین خبرها