برهم صالح پس از ملاقات با ترامپ باید به دست هایش نگاه کند

برهم صالح پس از ملاقات با ترامپ باید به دست هایش نگاه کند
پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 - 09:03

برهم صالح، رئیس جمهور عراق با دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس داووس خود را به دردسر انداخت.

العالم - كشكول

این ملاقات قطعا چیزی نیست که بتوان از آن گذشت و عراقی ها هم به راحتی از کنار آن بگذرند. آنها به طور قطع این ملاقات را یک ملاقات عادی و در چارچوب پروتکل های بین المللی نخواهند دید.

صالح با یک جنایتکار ملاقات کرد؛ مردی که هنوز از دستانش خون می چکد؛ کسی چه می داند شاید او هم اکنون دستش به همان خون آلوده باشد!

برهم صالح چه توجیهی می تواند برای ملاقات با قاتلی داشته باشد که شبانه روز با صدای بلند اعلام می کند که خودش دستور ترور فرزند رشید عراق یعنی شهید ابومهدی المهندس و مهمان بزرگ عراق یعنی شهید قاسم سلیمانی را - در حوالی فرودگاه بین المللی بغداد آنهم بدون محافظ - صادر کرده است؟!

قاتلی که با این حرکت تمام منشورها و پروتکل ها و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت و حاکمیت و تمامیت ارضی عراق را هم با تکبر جنون آمیزی نقض کرد!

صالح چگونه توانست به چشمان بی شرم قاتلی نگاه کند که هواپیماها و پهپادهای خود را برای حمله به فرزندان غیور عراق در حشد الشعبی – مستقر در مرزهای عراق و سوریه – اعزام می کند؛ مردانی که در آن سرمای سخت بی هیچ سرپناهی، فرششان زمین و سقفشان آسمان است و پیکرهایشان در سیاهی شب، تکه تکه می شود، اما لحظه ای چشم از مرزها برنمی دارند تا مبادا تروریست های داعش به درون خاک عراق نفوذ کنند و خاک عراق را چپاول کنند.

صالح چه توجیهی برای وجود بیش از 18 پایگاه آمریکایی و هزاران نظامی تروریست آمریکایی در عراق، از زبان ترامپ شنید آنهم وقتی که – با برچیده شدن بساط "داعش" از عراق البته به زعم ترامپ - دیگر نیازی به وجود آنها نیست؟ آیا تصمیم پارلمان عراق مبنی بر ضرورت اخراج نیروهای خارجی از عراق و پایان توافق امنیتی را به اطلاع ترامپ رساند؟ آیا از او خواست که فریاد تظاهرات میلیونی ملت عراق در روز جمعه را – که خواستار اخراج ارتش تروریستی آمریکا بودند – بشنود؟

بهتر بود رئیس جمهور عراق در تله ای که نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در آن گرفتار شده است، نمی افتاد؛ چرا که او هم در اجلاس داووس با ترامپ دیدار کرد.

ترامپ سعی می کند با دیدار با این دو شخصیت، وحدت ملت عراق را – که به خصوص پس از جنایت اخیر آمریکا بیش از همیشه بهبود یافته بود - هدف قرار دهد. تفرقه در میان فرزندان عراق، به نفع ترامپ است. عراقی ها نباید فراموش کنند که ترامپ به خاطر چشم و اَبروی آنها ارتش تروریستی خود را وارد منطقه نکرده است!

و در نهایت عراقی ها از صالح انتظار دارند که دست هایش را خوب نگاه کند، شاید از خون دست های آلوده ترامپ – که هیچ گاه خشک نخواهد شد – بر آن نشسته باشد.

این خون، همان خون پاکی است که بی گناه در بغداد ریخته شد. این خون، خون کسانی است که گناهی جز دفاع از حاکمیت و مقدسات و شرف و ناموس عراق نداشتند؛ کسانی که با نابودی "داعش"، نقشه های آمریکا برای تجزیه عراق و تفرقه انداختن بین مردم نقش بر آب کردند.

پربیننده ترین خبرها