مسکو: آمریکا مانع اصلی در مسیر بازسازی سوریه است

مسکو: آمریکا مانع اصلی در مسیر بازسازی سوریه است
چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 20:22

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت اقدامات واشنگتن در تشدید تحریم‌های سوریه، مانع اصلی در مسیر بازسازی این کشور غرب آسیا و رسیدن کمک‌های انساندوستانه به مردم سوریه است.

العالم - اروپا

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) ضمن انتقاد از درخواست اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا برای توقف عملیات ادلب تصریح کرد که واشنگتن مانع اصلی در مسیر بازسازی سوریه است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، این مقام دفاعی روسیه تأکید کرد که آمریکا با وضع تحریم‌‌های شدید علیه سوریه، مانع رسیدن غذا، دارو، لباس و کمک‌های مالی به مردم بی‌گناه سوری در «ادلب» می‌شود.

اظهارات این مقام دفاعی روسی در حالی مطرح شده است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به نیروهای مشترک روسیه و سوریه در خصوص ادامه عملیات علیه تروریست‌ها در ادلب خواستار تشدید تحریم‌ها علیه دولت سوریه شد و گفت:‌ «آمریکا آماده اتخاذ شدیدترین اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک علیه دولت بشار است یا هرکشور و شخصی است که در این عملیات نظامی (ادلب) نقش دارد».

کوناشنکوف در واکنش به انتقادات روز گذشته وزیر خارجه آمریکا از عملیات نیروهای سوریه و روسیه علیه تروریست‌های ادلب گفت که وزارت خارجه آمریکا تاکنون آشکارا از هیچ نبرد بین‌المللی روسیه علیه تروریست‌ها حمایت نکرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد که نگرانی پامپئو در خصوص حملات روسیه و سوریه به ادلب، «ریاکارانه» است. او توضیح داد: «در تمامی مدت مبارزه فعالی روسیه علیه تروریسم بین‌المللی در سوریه، حتی شاهد یک بیانیه عمومی و آشکار وزارت خارجه آمریکا در حمایت از این نبرد نبودیم. به علاوه، تمامی ابراز همدردی وزارت خارجه آمریکا در خصوص سوریه و نگرانی درباره رنج غیرنظامیان (ادلب) کاملاً در این برهه از شکست سنگین تروریست‌ها و آزادی مردم سوریه بیان شده است».

انتقادات پامپئو در حالی مطرح شده است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای درباره عملیات‌های اخیر خود در استان ادلب گفت که نیروهای سوری به عملیات خود در جنوب ادلب ادامه می‌دهند و هدف از این عملیات، توقف جنایات گروه‌های تروریستی است که مناطق مسکونی را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

در پی نقض مکرر آتش‌بس توسط تروریست‌های مستقر در استان ادلب، ارتش سوریه از چند روز پیش پیشروی خود به سوی این استان برای آزادسازی آن از سیطره گروه‌های تروریستی را آغاز کرده است.

«بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل اخیرا تاکید کرده بود: «تصمیم سوریه برای آزادسازی ادلب از تروریست‌ها تصمیم نهایی است و بی‌بازگشت است».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها