نخستین مورد ابتلای به کرونا در انگلیس تائید شد

نخستین مورد ابتلای به کرونا در انگلیس تائید شد
جمعه 11 بهمن 1398 - 13:37

وزارت بهداشت انگلیس روز جمعه تائید کرد که دو شهروند این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

العالم - اروپا

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، هر دو بیمار عضو یک خانواده بوده که برای مراحل درمانی و پیشگیری از انتقال ویروس، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هم زمان وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که ۸۳ تن از اتباع این کشور که به دلیل متوقف شدن سیستم‌های حمل و نقل در چین اسیر شده‌اند، امروز با پرواز چارتر از چین به این کشور منتقل شده‌اند. این افراد که ابتدا حدود ۲۰۰ تن تخمین زده شد، قرار بود دیروز (پنجشنبه) منتقل شوند که بنا به دلایلی که جزئیات آن ارائه نشد، عملیات به تاخیر افتاد.

مقام های وزارت بهداشت انگلیس می گویند که مسافران حدود ۲ هفته در قرنطینه خواهند بود و در این مدت تیم پزشکی از آنها مراقبت می‌کند.

با شیوع سریع ویروس کرونا که تعداد مبتلایان آن اکنون به حدود هشت هزار نفر رسیده سازمان جهانی بهداشت دیروز پنجشنبه اعلام وضعیت اضطراری کرد.

اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان جهانی بهداشت به این معنا است که ویروس کرونا اکنون فراتر از مرزهای چین به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و برای مهار تلاشی جهانی نیاز است.

وزارت بهداشت انگلیس هم سطح هشدار سلامتی را از مرحله کم به متوسط افزایش داد. این سطح به این معناست که دولت باید برای مواجهه با هرگونه احتمال آمادگی داشته باشد.

ویروس کرونا اولین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در استان ووهان چین شایع شد و به تدریج به دیگر کشورها چون تایلند، تایوان، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کره جنوبی، آلمان، ژاپن، آمریکا، استرالیا و چند کشور دیگر نیز رسید.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها