فرمانده بحرینی: حضور طولانی ائتلاف دریایی در خلیج فارس ضروری است

فرمانده بحرینی: حضور طولانی ائتلاف دریایی در خلیج فارس ضروری است
يکشنبه 13 بهمن 1398 - 19:05

فرمانده یک ناوچه بحرینی حاضر در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس با ستایش از نیروی دریایی انگلیس، خواستار حضور طولانی قوای بیگانه در منطقه شد.

العالم - بحرین

یک مقام نیروی دریایی کشور کوچک بحرین مدعی شد که تشکیل ائتلاف بین‌المللی جهت دفع حملات ایران به خطوط کشتیرانی در خلیج فارس، برای ماه‌ها و شاید سال‌ها مورد نیاز است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» «عمران الرواعی» فرمانده کشتی جنگی «المحرق» بحرین که بخشی از ائتلاف تحت هدایت انگلیس در خلیج فارس و تنگه هرمز است گفت که او و خدمه این کشتی در صورت نیاز آماده دفاع از خود و منافع خود هستند.

فرمانده این ناوچه بحرینی در ادامه گفت:«همواره آماده‌ایم. بسیار مفتخریم که از کشور‌های خود دفاع می‌کنیم. ما تحت فرماندهی یک رهبری بسیار قابل اعتماد هستیم، بنابراین به دستورات آن‌ها حرکت کرده و از کشور خود دفاع می‌کنیم.»

این در حالی است که نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا روز پنجشنبه فرماندهی ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در خلیج فارس را برعهده گرفت.

به گزارش اسکای نیوز، عمران الرواعی در بخش دیگر سخنان خود حضور طولانی مدت نیروهای ائتلاف در خلیج فارس و تنگه هرمز را برای شرکت‌های کشتیرانی بسیار مهم بر شمرد و گفت: «کشتی‌ها می‌توانند در خلیج فارس و بین بنادر بدون آسیب و تهدید علیه کشتی‌های خود حرکت کنند، بنابراین قبل از این که برای ما مهم باشد، برای آن‌ها بسیار مهم است.»

این مقام نظامی بحرین در بخش دیگر سخنان خود گفت که فکر نمی‌کند حضور در ائتلاف بین‌المللی موجب بروز مشکل با ایران شود . وی افزود: «فکر نمی‌کنم این مسئله موجب مشکل شود زیرا ما به روشنی اهدافمان از شرکت در این ائتلاف را بیان کرده‌ایم.»

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها