آغاز تظاهرات وکلا، پرستاران و خلبانان فرانسوی در پاریس

آغاز تظاهرات وکلا، پرستاران و خلبانان فرانسوی در پاریس
دوشنبه 14 بهمن 1398 - 19:35

وکلا، پرستاران و خلبانان فرانسوی از دقایقی پیش تظاهرات گسترده خود را در اعتراض به طرح اصلاحات نظام بازنشستگی امانوئل مکرون آغاز کردند.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه اینترنتی فرانس انفو، این تظاهرات گسترده به دعوت اتحادیه های شغلی برگزار شده است.

روز گذشته برخی اتحادیه های شغلی از وکلا ، پرستاران و خلبانان خواسته بودند تا در اعتراض به طرح نظام بازنشستگی مطرح شده از سوی دولت امانوئل مکرون، در پاریس اقدام به تظاهرات کنند.

تظاهرکنندگان قصد دارند به سوی "کاخ باستیل" حرکت کنند.

وکلای فرانسوی در ادامه اعتراض‌ ها به اصلاحات بازنشستگی در این کشور ، ماه گذشته به تظاهرکنندگان و اعتصاب‌ کنندگان ملحق شده بودند و چندی پیش دوران اعتصاب خود را تمدید کردند.
شورای ملی کانون‌ وکلای فرانسه ضمن تاکید بر ادامه اعتصاب وکلا در مخالفت با اصلاح نظام بازنشستگی، دیدار با ادوارد فیلیپ نخست‌ وزیر فرانسه را خواستار شدند.

شورای ملی کانون وکلای فرانسه که نمانیده هفتاد هزار وکیل است، تاکید کرد تا زمان رسیدن به اهداف خود به اعتراض ها ادامه خواهند داد.

دولت فرانسه اعلام کرده با وجود اعتراض ها، در تصمیم خود برای عملی کردن اصلاحات یاد شده مصمم است و روند اصلاحات را به تدریج به پیش خواهد برد تا مشکلات زیادی متوجه مردم نشود. وزیر دارایی این کشور گفته است اگر دولت کنونی، امروز این کار را انجام ندهد، فردا کسانی دیگر اقدام به انجام این اصلاحات اما با شدت بیشتری خواهند کرد.

اعتصاب ها در فرانسه که از پنجم دسامبر ۲۰۱۹ / ۱۴ آذر ۹۸ آغاز شده، همچنان تداوم داشته و نه معترضان و نه دولت هیچ کدام حاضر به عقب‌ نشینی از خواسته‌های خود نیستند.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در سخنان خود به مناسبت سال جدید میلادی با وجود اعتراض های گسترده در این کشور اعلام کرد که متعهد به انجام کامل اصلاحات نظام بازنشستگی است.

«ادوارد فیلیپ» نخست‌ وزیر فرانسه بیستم آذر از طرح اصلاحات نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا را رونمایی کرد. دولت تغییرات را برای عادلانه کردن سیستم و پایدارتر کردن آن برای همگان لازم می داند اما اتحادیه‌ها معتقدند کارگران بویژه در بخش عمومی متضرر خواهند شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها