سازمان ملل از درگیری ترکیه و سوریه در ادلب ابراز نگرانی کرد

سازمان ملل از درگیری ترکیه و سوریه در ادلب ابراز نگرانی کرد
سه شنبه 15 بهمن 1398 - 13:50

سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از افزایش درگیری‌ها در استان ادلب، خواستار کاهش تنش فوری و بازگشت به مذاکرات شد.

العالم - سوریه

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل شامگاه دوشنبه خواستار توقف هرچه سریعتر درگیری‌ها در استان ادلب واقع در سوریه شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» دوجاریک در نشست خبری ضمن هشدار درباره درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح و ارتش سوریه در ادلب، خواستار بازگشت طرف‌ها به میز مذاکره شد.

وی در گفت‌وگو خبرنگاران توضیح داد: «ما از (شنیدن) گزارش‌ها درباره درگیری بین نیروهای دولت سوریه و نظامیان ترکیه در شمال سوریه بسیار نگران هستیم».

این مقام سازمان ملل ضمن اشاره به تماس‌های متعددی که با مسئولان سوری، ترکی و روسی در موضوع ادلب دارند، اظهار داشت: «به نظرم این درگیری بار دیگر نشان داد که تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی از درگیری کنونی در سوریه ناشی می‌شود».

به نوشته آناتولی، دوجاریک با بیان اینکه پیامی به تمام کشورهای درگیر در جنگ سوریه مبتنی بر لزوم کاهش تنش و کاهش تلفات در استان ادلب ارسال کرده‌اند، افزود: «ما همچنین عمیقاً نگران گزارش‌ها درباره تلفات غیرنظامیان و آواره شدن حجم گسترده‌ای از غیرنظامیان هستیم».

وی سپس به نقل از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت: «[او] بار دیگر تاکید کرد که هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان یا زیرساخت‌های غیرنظامی نباید انجام شود».

صبح روز دوشنبه بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن سیزده نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد. امروز نیز «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل ۴۰ موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز سوری را نیز از پای درآورده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها