نشست محرمانه مقام‌های صهیونیستی، اماراتی و آمریکایی علیه ایران

نشست محرمانه مقام‌های صهیونیستی، اماراتی و آمریکایی علیه ایران
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 11:25

یک رسانه صهیونیستی گزارش داد، چند مقام‌ اسرائیلی و اماراتی در دیداری محرمانه که با حضور مقام‌های واشنگتن در کاخ سفید برگزار شد، درباره همکاری برای مقابله با ایران مذاکره کرده‌اند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه «تایمز آو اسرائیل»، «میر بن شابت» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و «یوسف العُطیبه» سفیر امارات در واشنگتن ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر ۲۰۱۹) درباره ایران گفت‌وگو کرده‌اند.
براساس این گزارش، مقام‌های اماراتی و صهیونیستی درباره شیوه هماهنگی بهتر در مواضع خود علیه ایران و پیشبرد پیمان منع تجاوز بین امارات و اسرائیل رایزنی کرده‌اند که می‌تواند گامی به سوی عادی‌سازی روابط دو طرف باشد.
به غیر از شابت و العطیبه که رابطه نزدیکی با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات دارد، « رابرت اوبرایان » مشاور امنیت ملی آمریکا، « برایان هوک » نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و « ویکتوریا کوتس » معاون مشاور امنیت ملی آمریکا حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، نخستین گزارش این دیدار محرمانه را کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی و تارنمای آکسیوس آمریکا به نقل از مقام‌های اسرائیلی و ایالات متحده منتشر کردند.
در این گزارش‌ها آمده بود، به دنبال این نشست عبدالله بن زاید آل نهیان ظاهرا با انتشار توئیتی، از گرمی روابط اسرائیل و امارات حمایت کرده است.

تایمز او اسرائیل نوشت: تل‌آویو برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در دبی دعوت شده است.

پربیننده ترین خبرها