تلاش های عربستان برای خلاصی از منصور هادی

چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 13:15

وزارت خارجه عربستان مجوز اقامت به وزرا و تعدادی از مسئولین دولت منصور هادی در این کشور را صادر نکرده که باعث خشم طرفداران منصور هادی در یمن شده است.

العالم - یمن

در همین راستا برخی منابع نزدیک به دولت منصور هادی گفته اند که سعودی ها اخیرا و در یک اقدامی بی سابق از تمدید کردن مجوز اقامت شخصیت های منصوب به منصور هادی خودداری کرده و یا از اعطای ویزای جدید سر باز می زند، مسئله ای که بار دیگر ثابت می کند ریاض با زیردستان خود در یمن چگونه حقیرانه برخورد می کند.

بعضی از منابع می گویند که اقدامات اخیر ریاض از شرمساری بیش از حد آنها از بودن هادی و اعضای دولتش و مسئولین آن در سرزمین خود حکایت دارد چرا که آنها در تامین منافع عربستان در یمن ناتوان هستند.

تصمیم اخیر سعودی ها مورد تمسخر طرفداران هادی قرار گرفت، آنها در شبکه های اجتماعی نظرات مختلف خود را در این زمینه ابراز کردند، عده ای این تصمیم را ناشی از اختلافات قدیمی عربستان با زیردستان خود در یمن می دانند که کم کم به سمت توقف پشتیبانی از آنها سوق داده می شود.

در خصوص این تصمیم عده ای دیگر نیز این سوال را مطرح می کنند که عربستان به این نکته رسیده است که باید جنگ خود در یمن را پس از 5 سال متوقف کند؟ برای پاسخ دادن به این سوال شاید بهتر باشد به حال و روز برخی طرفداران نگریست که همه تلاش خود را می کنند تا از زیر بار نوکری عربستان و امارات خارج شوند.

پربیننده ترین خبرها