روسیه: کلاه سفیدها برای دسیسه شیمیایی در ادلب آماده می‌شوند

روسیه: کلاه سفیدها برای دسیسه شیمیایی در ادلب آماده می‌شوند
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 12:35

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد: گروه کلاه سفیدها در ادلب سوریه برای عمل تحریک آمیز و صحنه سازی شیمیایی جدید آماده می‌شوند.

العالم ـ سوریه

«میخاییل اولیانوف» روز چهارشنبه در توییتی با استناد به اطلاعات نظامیان روسیه در سوریه نوشت: گروه کلاه سفیدها فیلمی از صحنه سازی شیمیایی را که گویا نظامیان ارتش سوریه مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان بکار گرفته اند تهیه کرده اند.

وی در توییت دیگری نوشت: بگذارید این سوال را مطرح کنیم که حملات شیمیایی در سوریه به نفع چه کسانی است؟ فقط به نفع دمشق نیست.

اولیانوف افزود: از نقطه نظر نظامی بکارگیری کلر به عنوان سلاح بی معنی است. اما دولت سوریه بلافاصله به عنوان مقصر پیش از هر تحقیقاتی معرفی می‌شود. بارها به دنبال این اتهام آمریکا حملات هوایی کرده است.

وی ادامه داد: برای دمشق بکارگیری مواد شیمیایی در حملات کاملا غیرمنطقی است و معارضان تندرو از آن سود می‌برند. این نکته که کلاه سفیدها بارها صحنه سازی های شیمیایی برپا کرده اند همانند آنچه که در دوما و خان شیخون شاهد بودیم تصادفی نیست.

مقام روس خاطرنشان کرد: اما غالبا این اقدامات را غیرحرفه‌ای انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، گروه کلاه سفیدها با همکاری تروریست‌ها در سه سال اخیر چند بار برای صحنه سازی شیمیایی تلاش کرده‌اند و در مواردی نیز با همکاری کشورهای غربی، با ایجاد صحنه‌هایی جعلی از بمباران شیمیایی دولت سوریه را متهم به اجرای این حمله شیمیایی کرده اند.

پربیننده ترین خبرها