نماینده عراقی خطاب به آمریکا: از کشورمان بروید، ما از شیطان اکبر متنفریم

نماینده عراقی خطاب به آمریکا: از کشورمان بروید، ما از شیطان اکبر متنفریم
جمعه 18 بهمن 1398 - 15:08

یک نماینده عراق در پاسخ به بیانیه مداخله‌جویانه سفارت آمریکا در بغداد گفت که عامل ناآرامی در عراق، واشنگتن است و باید آمریکایی‌ها از عراق خارج شوند.

العالم- عراق

«حسن سالم» نماینده پارلمان عراق امروز جمعه پاسخ بیانیه مداخله‌جویانه سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد را داد.

سالم در صفحه توئیتر خود خطاب به آمریکایی‌ها نوشت: «جنایات، فتنه‌ها و مداخلات بی‌شرمانه شما در مسائل عراق، از حد خود فراتر رفته است».

وی همچنین گفت: «اقدامات مخرب، کشتن تظاهرات‌کنندگان و پیش از آن، تیراندازی توسط مزدورانتان، برای ملت عراق، علنی شده و آخرین نمونه آن، ترور مجاهدانی از سرایا السلام است».

این نماینده عراقی در پایان خاطر نشان کرد: «تظاهرات‌کنندگان را می‌کُشید، فتنه‌افروزی می‌کنید و بر آنان گریه می‌کنید و اشک تمساح می‌ریزید؟ بروید و از کشورمان خارج شوید؛ زیرا ما از شیطان اکبر متنفریم».

این در حالی است که سفارت آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، در راستای مداخله در امور داخلی عراق، نسبت به کشته شدن چند نفر از تظاهرات‌کنندگان در شهر نجف اشرف، «ابراز تأسف» کرد.

واشنگتن در این بیانیه از دولت عراق و نیروهای امنیتی عراق خواست که از انجام این اقدامات جلوگیری کنند و از معترضان نیز خواست که «در برابر این تاکتیکهای کُشنده، خویشتن‌داری کنند».

در همین ارتباط، «عبدالامیر تعیبان» یک عضو فراکسیون پارلمانی «صادقون» با اشاره به اینکه طرف‌هایی خارجی در پشت پرده، حوادث در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق را کارگردانی می‌کنند، تاکید کرد: «شکست نقشه آمریکا در ترتیب دادن حمله‌ای توسط نفوذی‌ها و اغتشاشگران به زندان الحوت( محل نگهداری عمده‌ترین سرکرده‌های گروه‌های تروریستی) در شهر الناصریه(مرکز استان ذی قار که طی ماه‌های گذشته شاهد شدیدترین ناآرامی‌ها بود) موجب شد که واشنگتن آشوب‌ها و خرابکاری‌ها را به استان‌های امن‌تر از جمله نجف اشرف بکشاند».

وی بر این باور است که «آمریکا در پس حوادث تخریب، سوزاندن، آشوب پراکنی و هرج و مرج افکنی به دنبال سرگرم کردن ملت عراق و پرت کردن حواس آنها از مسئله اخراج نیروهای بیگانه از خاک کشورشان است».

استان نجف چهارشنبه شب شاهد درگیری میان عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان با کلاه آبی‌ها در میدان الصدرین در مرکز شهر نجف بود که به گفته برخی منابع خبری، با جان باختن ۲۲ نفر و زخمی شدن ۱۷۹ نفر همراه بود.

اعتراضات در بغداد و شهرهای جنوبی و مرکزی عراق از اول اکتبر گذشته (دهم مهر ۹۸) آغاز شد و به رغم انتخاب مامور تشکیل کابینه و تعهد وی به اصلاح امور، هنوز عده‌ای از معترضان خیابان‌ها را ترک نکردند.

مردم عراق در چهارم بهمن ماه گذشته به دعوت مقتدی الصدر رهبر جریان صدر تظاهرات میلیونی برای مطالبه اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک کشورشان برگزار کردند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها