در گفتگو با العالم مطرح شد؛

الملا: مواضع ایران در قبال عراق را از یاد نمی بریم

سه شنبه 22 بهمن 1398 - 22:59

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق گفت: اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی در ایران باعث موضع گیری ایران در حمایت از عراق پس از اشغال این کشور توسط آمریکا در سال 2003 شد. ایران تسهیلات و تجربه های لازم و خون های زیادی برای حفظ وحدت عراق تقدیم کرد و ما این موضع ایران را فراموش نخواهیم کرد.

العالم ـ عراق

خالد الملا در گفتگو با شبکه خبری العالم، درباره بازتاب پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه و عراق تاکید کرد: جنگ تحمیلی از جمله گزینه های تهران پس از انقلاب نبود؛ بلکه تحت فشار امریکا و نیز همدستی و توطئه برخی کشورهای عربی صورت گرفت که زمینه را برای فعالیت امریکایی ها فراهم کردند. امام خمینی (ره) در عراق زیست و در آنجا تحصیل کرد و قصد راه اندازی چنین جنگی را نداشت. ارزشهای انقلاب اسلامی به سرعت در میان عراقی ها منتشر گشت؛ در حالی که در عراق دینداری به خاطر اقدامات نظام بعث صدام در سطح مردمی زدوده شده بود.

وی در خصوص اشغال عراق توسط امریکا در سال 2003 اظهارداشت که ایران تنها کشوری است که در کنار عراق بود و به آن کمک کرد و تسهیلات لازم برای فروش نفت و نیز در دیگر عرصه ها را برایش فراهم کرد. اما مساله اصلی همان مبارزه با تروریسم بود که نظامهای عربی از کمک به ملت عراق خودداری کردند.

رییس جمعیت علمای عراق خاطرنشان کرد که تعدادی از نظامهای عربی برای ورود تروریستها به عراق به امریکا کمک کردند؛ اما حمایت ایران و نظارت ایت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و آمدن حاج قاسم سلیمانی به عراق راه را برای مقاومت تسهیل کرد؛ چنانکه اسلحه و کارشناسان به عراق منتقل شدند؛ برخی از این کارشناسان هنگام مقابله با امریکایی ها شهید شدند و این موضع جمهوری اسلامی هیچ گاه فراموش نخواهد شد ونباید کسی از ذکر این شواهد تاریخی لحظه ای تردید کند.

پربیننده ترین خبرها